دمپر کانالی دستی

دمپر کانالی دستی

دمپر بین كانال دستی برای کنترل ميزان دبی هوا در کانال ها و دريچه ها استفاده میشود. در واقع عملکرد این تجهیز در كانال های هوا بسیار شبیه به شير آب در خطوط لوله آب رسانی است. یعنی هم برای قطع و وصل و هم برای كنترل ميزان جريان هوا میتوان از آن استفاده کرد. تنظیم میزان جریان هوای عبوری توسط پره های موجود که در اين مدل از نوع دیسکی می باشد انجام میگیرد.

دمپر بین کانالی دستی به منظور کنترل میزان هوای عبوری از کانال یا داکت هوا استفاده میگردد. بوسیله این محصول می توان دبی جریان هوای درون کانال یا پشت دریچه های هوا را تنظیم و یا قطع و وصل کرد. دمپر کانال دستی پره دوبل از یک یا چند پره در داخل ساختار خود تشکیل شده که به صورت موازی یا متقابل می باشد و این پره ها به وسیله اهرم های خاص، به هم متصل هستند.

دمپر بین کانالی پره دوبل با دو نوع دستگیره دستی و موتور الکتریکی به گردش و حرکت در می آیند که با حرکت پره ها امکان کنترل و تنظیم میزان عبور هوا را پیدا میکند. این محصول جزو دسته بندی دمپر هوا محسوب میشود که توسط پخش نیرو تولید میشود.

دمپر کانال دستی

کاربرد دمپر بین کانال دستی

دمپر بین كانال دستی برای کنترل ميزان دبی هوا در کانال ها و دريچه ها استفاده میشود. در واقع عملکرد این تجهیز در كانال های هوا بسیار شبیه به شير آب در خطوط لوله آب رسانی است. یعنی هم برای قطع و وصل و هم برای كنترل ميزان جريان هوا میتوان از آن استفاده کرد.

تنظیم میزان جریان هوای عبوری توسط پره های موجود که در اين مدل از نوع دیسکی می باشد انجام میگیرد. اين کنترل دبی هوا در مواقعی که نياز به هوا دهی در يك ناحيه و يا در يك فصل خاص و همچنین برای کنترل سرعت و تنظيم هوا دهی مناسب در شاخه های مختلف كانال باشد اهميت پيدا می کند. از محصولات مشابه دیگر میتوان به دمپر مکانیکی نیز اشاره کرد.

قابلیت های دمپر کانال دستی

دمپر کانال‌ها ابزاری برای متوقف کردن یا تنظیم جریان هوا در کانال‌ها هستند. ممکن است دمپر روی خط اصلی کانال هوا و یا روی هر خط فرعی اتاق به اتاق بکار گرفته شود تا هوای ورودی به اتاقی که بدون استفاده است مسدود شود، و یا هوای ورودی (هوای گرم یا سرد) به هر اتاق تنظیم شود. دمپر کانال ها به دو روش دستی و اتوماتیک تنظیم می شوند. دمپرهای کانالی دستی بوسیله دسته ای که در فضای بیرونی دمپر تعبیه شده است تنظیم می شوند، درست برخلاف مدلهای دمپر موتوری که توسط یک موتور دمپر و به صورت خودکار باز و بسته میشوند.

در ادامه مهمترین ویژگی های این تجهیز هدایت و کنترل هوا آورده شده است:

  • مقاومت بیشتر در برابر جریان هوا
  • نشتی بسیار کم در مقایسه با انواع دیگر
  • امکان ساخت بدون محدودیت در اندازه های مختلف (برای ابعاد طول بزرگتر سانتی متر به صورت دو تکه ساخته می شود.)250 و ارتفاع بزرگتر از 150
  • قابلیت نصب بوش برنجی، بلبرینگ با پوشش برنجی و یاتاقان در محل اتصال پره متناسب با سفارش
  • هماهنگ با انواع عملگرهای الکتریکال
  • قابلیت ساخت از ورق با ضخامت های مختلف

انواع دمپر بین کانال دستی

دمپر های کانال دستی در دو مدل گرد و چهارگوش طراحی و ساخته میشوند. همچنین این نوع دمپرها با پره تک لایه با شکل هندسی V شکل و یا به صورت پره دولایه با شکل هندسی ایرفولی توسط شرکت پخش نیرو سپهر مهار طراحی و ساخته میشوند.

دمپر بین کانال دستی

برای هوابندی بهتر، در صورت نیاز مشتری، روی محل اتصال شفت پره به قاب از نوار هوابند استیل استفاده می شود. قابلیت اضافه کردن نوار هوابند لاستیکی سیلیکونی روی لبه پره جهت به حداقل رساندن نشتی هوا هنگام بسته بودن کامل دمپر نیز وجود دارد. دمپر کانال های دستی به دو صورت پره متقابل برای کنترل بیشتر روی دبی و پره موازی برای قطع سریع تر جریان هوا قابل تولید هستند.

این محصول یکی از انواع دمپر دستی محسوب میشود که توسط شرکت پخش نیرو سپهر مهار تولید و عرضه میشود. برای اطلاعات کاملتر و جزئیات بیشتر در مورد دمپرها پیشنهاد میکنیم مقاله دمپر چیست را مطالعه کنید.

مشخصات فنی دمپر بین کانال دستی

امکان ساخت دمپر کانالی دستی  از آهن گالوانیزه، آلومینیوم، کربن استیل و استیل با ضخامت های مختلف وجود دارد. از لحاظ ابعاد نیز قابلیت ساخت در ابعاد حداقل 10*10 سانتی متر و حداکثر: 50*140 سانتی متر وجود دارد. در ابعاد بزرگتر از ابعاد ذکر شده قاب یک تکه و پره ها جهت استحکام بیشتر چند تکه می شوند.

چربی زدایی از طریق شستشو در وان سود و پرک برای قاب و پره این محصول امکان پذیر می باشد. همچنین امکان رنگ آمیزی براساس درخواست مشتری وجود دارد. رنگ های اپوکسی، پلی اورتان و پودری به عنوان پوشش نهایی این محصول قابل استفاده است.

 

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
دسته بندی: , نوع محصول:
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دمپر کانالی دستی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//