دریچه بازدید فن کوئل گل سقفی لولادار

دریچه بازدید فن کویل گل سقفی لولادار

دریچه بازدید فن کویل گل سقفی لولادار یک نوع دریچه است که برای دسترسی به دستگاه فن کوئل برای بازدید و تعمیر در سیستم های تهویه مطبوع استفاده می‌شود. این دریچه به صورت یک دریچه گل سقفی طراحی شده است که قابلیت باز و بسته شدن دارد و به وسیله یک مکانیزم لولا و قفل زیمنسی کنترل می‌شود. با باز کردن این دریچه، می‌توان به صورت آسان به داخل دستگاه فن کوئل و داکت اسپلیت دسترسی داشت و اقدامات لازم را انجام داد.

مزیت استفاده از دریچه فن کویل گل سقفی لولا دار این است که به راحتی قابل باز و بسته شدن است و امکان تنظیم ارتفاع آن نیز وجود دارد. همچنین، این دریچه با استفاده از مکانیزم لولا و قفل زیمنسی، قابلیت کنترل دقیق تنظیمات باز و بسته شدن را فراهم می‌کند. در این محصول ارتفاع مناسب برای استفاده از این نوع دریچه ۵ سانتی متر  با دستگاه می باشد وبا توجه به فیکس شدن درب به قاب محصولی با اطمینان‌ می باشد.

این محصول یکی از مدلهای متنوع دریچه فن کویل است که توسط شرکت پخش نیرو طراحی و تولید میشود.

اجزای دریچه فن کویل گل سقفی لولا دار

  1. بدنه: بدنه دریچه معمولاً به علت اینکه دریچه با ابعاد بزرگ سبک تر ساخته شود، آلومینیومی است، که برای حفظ ساختار و استحکام دریچه از بست های ال فلزی با ضخامت یک میلی متر استفاده می شود.
  2. درب: درب دریچه که به صورت لولایی باز و بسته می شود، برای دسترسی به فن کوئل و انجام تعمیرات و نگهداری لازم استفاده می شود. گل دوم که توسط لولا به قاب دریچه فیکس می شود با ضخامت ۱.۴ میل می باشد.گل دوم که وظیفه اتصال به ورق وسط و گل اول را دارد نیز با ضخامت ۱.۲ میل در نظر گرفته می شود. در آخر ورق وسط گل می باشد که با ضخامت یک میل ساخته می شود.
  3. قفل و مکانیزم: قفل و مکانیزم دریچه برای قفل کردن و باز کردن درب استفاده می شود. این قفل و مکانیزم معمولاً به صورت قفل ساده زیمنسی یا قفل با کلید  مشکی رنگ عمل می کند.
  4. برچسب ها و نشانگرها: برچسب ها و نشانگرها بر روی دریچه نصب می شوند تا اطلاعات مربوط به دریچه مانند شماره پیش فاکتور یا دستور ساخت، تاریخ تولید و مشخصات فنی را نشان دهند.
  5. پرچها: پرچها برای اتصال قطعات دریچه به هم استفاده می شوند  وبا سایزهای مختلف استفاده می گردند.

توجه داشته باشید که اجزای دریچه بازدید فن کوئل گل سقفی لولادار ممکن است بسته به طراحی و ساختار خاص هر مدل متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیقتر، باکار شناسان شرکت پخش نیروی سپهر مهار در تماس باشید .

دریچه فن کویل گل سقفی لولادار

پیشنهاد میکنیم برای دیدن محصولات بیشتر و مرتبط در همین زمینه صفحه دریچه بازدید تاسیسات را مشاهده نمایید.

مراحل رنگ آمیزی و بسته بندی

به طور کلی می توان گفت مراحل رنگ تمامی محصولات آلومینیومی شرکت پخش نیروی به یک صورت می باشد. برای رنگ آمیزی این محصول بعد از اینکه مراحل مونتاژ کاری و سنگ زنی به پایان رسید دریچه به واحد رنگ کاری منتقل می گردد.

قبل از عملیات رنگ باید زیر کار دریچه آماده سازی گردد. به همین منظور دریچه یا بصورت پاششی  توسط دو مرحله کاواش با آب اسید و آب خالص شستشو می گردد و یا اینکه داخل وان آب اسید به مدت ۲ تا ۳ دقیقه نگه داشته می شود و سپس داخل وان دوم با آب خالص تمیز کاری می گردد. بعد خشک شدن محصول داخل کوره عملیات رنگ کاری طبق روال سفارشی مشتری انجام می گردد.حداقل ضخامت رنگ برای این دریچه   بین ۷۰ تا ۸۰ میکرون ودرجه پخت رنگ ۱۸۰ درجه سانتی گراد و زمان نگهداری داخل کوره ۱۵ دقیقه می باشد.

در انتها بعد از بازدید نهایی QC شرکت پخش نیروی سپهر مهار طبق سفارش مشتری لیبل اندازه و شماره فاکتور بر روی دریچه نصب می گردد و محصولات با نایلون حبابدار بسته بندی می شوند.

اندازه‌گیری دریچه

در این مرحله باید دقت داشت چند نقطه در طول و عرض را اندازه گرفت تا در قاب تابیدگی نباشد به علت اینکه خلاصی مناسب برای دریچه ها ۱ سانتی متر می باشد و اگر تابیدگی در فریم باشد امکان نصب دریچه نیست.

اجزای دریچه فن کویل گل سقفی لولادار

نصب دریچه زیر فنکویل گل سقفی لولایی

در این مرحله، دریچه بازدید را به قاب اصلی که در سقف نصب شده است با توسط پیچ سرمته از داخل قاب نصب می کنیم. باید دقت داشت حداقل سه پیچ در طول ودو پیچ در عرض در هنگام نصب استفاده گردد تا درب کاملا با فریم اصلی روی سقف فیکس شود.

5. تنظیم و آزمایش: پس از نصب دریچه بازدید، اطمینان حاصل کنید که درب دریچه به طور صحیح کار می‌کند. با باز و بسته کردن دریچه، امکان دسترسی به فن کوئل گل سقفی و انجام تعمیرات، نگهداری و تنظیمات لازم فراهم می‌شود.

توصیه می‌شود برای نصب دریچه بازدید فن کوئل گل سقفی لولادار، از کارشناسان  مجرب شرکت پخش نیروی سپهر مهار یا تیم‌های حرفه‌ای استفاده کنید تا نصب به درستی انجام شود و هیچ خطری برای ساختمان یا افراد وجود نداشته باشد.

قیمت دریچه بازدید فن کوئل گل سقفی لولادار کاملا بسته به نوع متریال مصرفی و ابعاد و اندازه و قیمت روز بازار بستگی دارد. جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه بازدید فن کوئل گل سقفی لولادار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//