دریچه داکت اسپلیت

دریچه داکت اسپلیت دریچه ای است که در زیر دستگاه داکت اسپلیت نصب می شود و از آن برای دسترسی به کانال های داکت اسپلیت در صورت نیاز به بازدید، تعمیر یا نگهداری دستگاه استفاده میشود. این دریچه ها معمولاً از جنس آلومینیوم ساخته می شود و دارای یک درب کوچک است که می توان آن را باز و بسته کرد.

برای مشاوره، خرید و استعلام قیمت انواع دریچه های بازدید داکت اسپلیت با کارشناسان شرکت پخش نیرو تماس بگیرید.   تلفن: 76264858-021

در حال نمایش 8 نتیجه

نمایش فیلترها

بارگذاری محصولات بیشتر

با توجه به افزایش کاربرد دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی، تجاری، اداری و حتی صنعتی، انواع دریچه داکت اسپلیت نیز براساس نیاز تولید میشود.

این دریچه بازدید تاسیسات در پایین دستگاه داکت اسپلیت بر روی کلافی که برای آن در نظر گرفته شده تعبیه و استفاده میشود. با توجه به اینکه این دستگاه هواساز بوسیله سقف کاذب پوشانده می شود، بنابراین برای دسترسی آسان به دستگاه، وجود این دریچه لازم و ضروری می باشد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت

دریچه بازدید داکت اسپلیت از دو قسمت فریم و درب تشکیل شده است. این محصول در نوع آلومینیومی از تنوع بسیار خوبی برخوردار است. اگر هوای برگشت دستگاه هواساز از طریق کانال هوا تامین شود، ساختار درب دریچه به صورت ساده خواهد بود. اما اگر هوای برگشت فن کویل از طریق این دریچه تامین شود، روی درب آن باید شیار تعبیه شود.

کاربرد دریچه داکت اسپلیت

از کاربرد و مزایای مهم این محصول، زیبایی و مدرن بودن آن است و برخی از مشتریان علاوه بر زیبا سازی محیط به دنبال مخفی سازی اجزای دستگاه نیز می باشند.

از کاربرد های دیگر دریچه بازدید داکت اسپیلت، نصب فیلتر هوا بر روی آن است که از وارد شدن گرد و غبار به محیط نیز جلوگیری می کند. هرچند در ساختار داخلی داکت اسپلیت یک فیلتر مناسبی برای تهویه موجود است اما در صورت نیاز داشتن فضا به تصفیه پاک تر هوا می توان یک فیلتر اضافی بر روی آن نصب کرد.

داکت اسپلیت ها در انواع مختلفی از جمله: سقفی، زمینی، کانالی، دیواری و … عرضه می شوند ولی تمام مدل ها نیازی به دریچه بازدید ندارند. در صورتی که داکت اسپلیت سقفی و یا کانالی به کار  گرفته شود، باید از دریچه مناسب استفاده شود. زیرا این دریچه باعث برگشت هوا به بهترین شکل شده و امکان دسترسی به قطعات فن کوئل ها، کنداسورها و سایر قطعات در ساختار داخلی می گردد. میتوان گفت در اغلب مواقع از دریچه سقفی داکت اسپلیت در پروژه ها استفاده میشود.

کاربرد دریچه داکت اسپلیت

ویژگی های دریچه داکت اسپلیت

  • قابلیت ساخت در ابعاد مختلف و متناسب با ابعاد دستگاه داکت اسپلیت را دارد.
  • محل تعبیه شیارها جهت مکش روی دریچه بازدید داکت اسپلیت امکان پذیر است.
  • قابل ساخت با ورق آلومینیوم با ضخامت یک میلیمتر .
  • امکان نصب انواع دریچه خطی جهت برگشت هوای فن کویل.
  • دارای پره های ثابت و بدون حرکت می باشند.
  • امکان نصب توری و فیلتر در پشت دریچه تعبیه شده جهت هوای برگشت هوای دستگاه.
  • قابلیت رنگ آمیزی با پوشش رنگ کوره ای الکتروستاتیک.

قیمت دریچه بازدید داکت اسپلیت

ین دریچه دارای مدلهای متنوع و جنس ساخت متنوع میباشد. قیمت دریچه داکت اسپلیت براساس این فاکتورها و سایر آیتم ها نظیر ابعاد، تعداد سفارش، نوع رنگ، قیمت روز مواد اولیه و … تعیین میشود. لذا ارائه یک لیست قیمت ثابت برای آن امکان پذیر نیست . برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش شرکت پخش نیروی سپهر مهار تماس حاصل نمایید.

قیمت دریچه بازدید داکت اسپلیت

انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت

از نظر متریال ساخت می توان دریچه بازدید داکت اسپلیت را از سه جنس آلومینیوم، چوب (ام دی اف) و پی وی سی تولید کرد. هریک از این مدل ها دارای تنوع هستند که به تناسب نوع و توان دستگاه طراحی و ساخته می شود.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی بدون تردید پرفروشترین و پرکاربردترین مدل این محصول است. ساختار قاب در تمام مدلهای از پروفیل آلومینیوم، و ساختار درب نیز از جنس ورق آلومینیوم با طرح های گوناگون ساخته میشود.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی دارای مدل های مختلفی می باشد که به نام آنها اشاره می گردد و در ادامه توضیح مختصری درباره هر کدام ارائه خواهد شد:

  1. با درب ساده لولایی
  2. با درب ساده وزنه ای
  3. با درب شیار دار لولایی
  4. با درب شیار دار وزنه ای
  5. با درب خطی لولایی
  6. با درب خطی وزنه ای
  7. با درب مشبک لولایی
  8. با درب مشبک وزنه ای
  9. با شیار پره Z
  10. با درب شیاردار مختلط
  11. با طرح اسلوت

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی

طریقه ساخت دریچه داکت اسپلیت

برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت، در شروع کار طبق ابعاد کلاف زیر کار محاسبه شده و سپس به مقدار نیم سانتی متر از هر بعد ابعاد مد نظر کم می شود و طبق سایز بدست آمده ضلع های قاب طراحی می شود. وقتی که چهار ضلع قاب برش داده شد آن ها توسط گوشه یا (کرنرهای فلزی) به روش پرس به یکدیگر متصل می شوند.

پس از ساخته شدن فریم، نوبت به ساختن درب دریچه خواهد رسید. عموما جنس درب‌ ها از ورق آلومینیومی ضخامت یک میلی متر است که این ضخامت متناسب ابعاد پایین می باشد. اما در ابعاد بزرگ تر از ورق هایی با ضخامت بیشتر ساخت درب صورت می گیرد.

به دلیل صاف بودن سطح درب دریچه داکت اسپلیت، برای مستحکم شدن آن و جلوگیری از خوردگی و بهم نریختن ساختار، در قسمت های داخلی محیط درب یک لبه ۱/۵ سانتی متری رو به داخل طراحی می شود. این لبه باعث ایجاد استحکام درب و ساختار داخلی شکیل تر می گردد.

سایز درب دریچه زیر داکت اسپلیت نیز با سایز داخلی فریم فیکس می شود. همچنین با در نظر گرفتن لولایی بودن درب آن، ضخامت لولا از میزان سایز داخلی کم می شود که با این عمل درب به راحتی در داخل فریم قرار می گیرد و فیکس می شود. لولاهای این مدل بر روی طول درب نصب می شود که توان بالایی را برای تحمل وزن درب دارند. بعد از طراحی درب و قاب، بر روی درب قفل زیمنس به تعداد لازم قرار داده می شود که باعث باز و بسته شدن درب دریچه می شوند.

البته همان طور که قبلا گفته شد مدل فریم لس یا قاب مخفی این محصول در دو سال اخیر طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده به علت اینکه شما در سقف فقط یک شیار می بینید و دیگر قاب و گل به صورت نمایان نیست.

ابعاد دریچه های داکت اسپلیت

بدیهی است که ابعاد دریچه کانال داکت اسپلیت براساس هر پروژه متفاوت خواهد بود. در زمینه ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت محدودیتی وجود ندارد و قابلیت سفارشی سازی در این محصول وجود دارد.

عرض های بکار رفته در تولید پروفیل فریم دریچه های داکت اسپلیت در دو اندازه ۳ و ۵ سانتی متری قابل تولید و ارائه هستند. ضخامت ورق آلومینیوم که در ساخت درب دریچه استفاده میشود نیز بین ۱ تا ۱.۲۵ میلیمتر، بنا به تناسب ابعاد مشخص میشود.

نصب دریچه سقفی داکت اسپیلت

دریچه کانال داکت اسپلیت را میتوان به دو صورت پیچ از رو و پیچ از تو (پیچ مخفی) نصب کرد. در شرایطی که دریچه باید به صورت پیچ از رو نصب شود باید قبل از عملیات رنگ کاری بر روی نمای فریم جای پیچها به تعداد مورد نیاز بصورت پرسی مشخص شود.

از سویی دیگر، اگر نصب را باید به شکل پیچ مخفی انجام داد پیچ ها باید در ساختار داخلی و دیواره سه پری فریم تعبیه شوند. در واقع در این حالت بر روی نمای دریچه پیچ یا جای پیچ ها قابل مشاهده نخواهد بود و در نتیجه ظاهر کار زیبایی بسیار بیشتری خواهد داشت.

تعداد جای پیچ ها بر روی فریم و نیز تعداد قفل ها بر روی درب به طور مستقیم به ابعاد دریچه سقفی داکت اسپلیت بستگی دارد. در نتیجه این تعداد در ابعاد بزرگتر محصول بیشتر خواهد بود.

ورود به سایت
//