دریچه گرد

دریچه گرد قابل استفاده در کاربرد های سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع می باشند که می توان جهت دریچه رفت، برگشت و اگزاست با حجم هوای عبوری بالا در سقف‌هایی با ارتفاع کمتر از 4 متر از آن بهره برد. این دریچه‌های تنظیم هوا به دلیل ساختار آیرودینامیکی پره ها صدای بسیار کمی در هنگام عبور جریان هوا از روی پره ها ایجاد می کند.

در حال نمایش 7 نتیجه

نمایش فیلترها

بارگذاری محصولات بیشتر

دریچه گرد

همانند دریچه خورشیدی، پخش هوای عبوری از این دریچه های گرد سقفی به صورت 360 درجه است که به پخش هر چه همگن تر جریان هوای عبوری کمک می کند با این تفاوت که الگوی پخش هوای این نوع از دریچه ها به صورت پخش افقی وسیع (wide horizontal) می‌باشد. برای این نوع دریچه می توان از دمپر پشت دریچه ای پروانه ای و دمپر پشت دریچه ای نیم صفحه استفاده نمود.

کاربرد دریچه گرد

در هر ساختمان بنا به دلایل مختلف، سیستم هواساز مرکزی آن ممکن است، گرمایش، سرمایش، تهویه، ایجاد رطوبت لازم و بقیه موارد را فراهم کند. در صنعت تهویه هوا به دریچه هایی که در سقف تعبیه می شوند، دریچه سقفی گفته می شود. این دریچه ها در اشکال مختلف توسط تولید کنندگان طراحی و ساخته میشود.

دریچه گرد سقفی که نام دیگر آن، دیفیوزر گرد است، از دریچه های بسیار پرکاربرد در صنعت ساختمان و تهویه محسوب میشود. در جاهایی که ارتفاع سقف از چهار متر کمتر است، این دریچه به خوبی می تواند کار رفت، برگشت و خروج هوا را با سرعت بالایی انجام دهد. این دریچه ها قادر هستند سرعت هوای عبوری را تا 2000 فوت بر متر مربع می توانند پیشتیبانی کنند.

از دیگر دریچه های سقفی پرکاربرد میتوان به دریچه سقفی چهارگوش نیز اشاره کرد.

دریچه گرد آلومینیومی یک پخش کننده سقفی هوا برای استفاده در هوای رفت سیستم های گرمایشی و سرمایشی است. الگوی پخش هوای این نوع دریچه بصورت 360 درجه می باشد. این موضوع به پخش هر چه همگن تر جریان هوای عبوری کمک می کند با این تفاوت که الگوی پخش هوای این مدل از دریچه های تنظیم هوا به صورت پخش افقی وسیع (Wide Horizontal) می باشد.

کاربرد دریچه گرد سقفی

انواع دریچه گرد سقفی

در یک دسته بندی کلی دریچه های گرد سقفی را میتوان به دو مدل تقسیم بندی کرد. این تقسیم بندی تنها برای دریچه های گرد با کاربرد عمومی لحاظ شده است.

دریچه گرد تخت

دریچه سقفی گرد تخت از جمله دریچه های تنظیم هوای محبوب معماران و طراحان تاسیسات است و در پروژه های عمرانی و صنعتی از این دریچه بسیار استفاده میشود. از کاربرد های این دریچه نیز می توان به استفاده در طراحی های سقف باز (Exposed design) و پلان باز (Open plan) مانند سالن های بزرگ نمایشگاه، سوپر مارکت ها، فرودگاه ها، کارخانجات و … اشاره کرد.

دریچه سقفی گرد تخت

دریچه گرد سقفی تخت اغلب برای محیط هایی استفاده می شود که دارای ارتفاع معمولی ( ارتفاع کمتر از 4 متر ) هستند. دلیل استفاده از این نوع دریچه نیز ورود هوای تازه از کانال به محیط می باشد. این نوع دریچه ها در داخل سقف و یا سقف کاذب قابل نصب هستند و به آسانی روی کانال گرد و یا با یک تبدیل روی کانال چهارگوش قابل نصب هستند.

از دریچه گرد تخت برای هوای رفت، برگشت و تخلیه استفاده می شود که پخش جریان یکنواخت هوا را به صورت افقی و یا عمودی توسط پره های متوالی هم مرکز در تمام جهات انجام می دهد.

پره های این محصول قابلیت جدا شدن فنری از قاب دریچه را دارند. بنابراین پره ها را می توان به راحتی از قاب جدا کرد و عملیات نصب را از داخل قاب اجرا کرد.

دریچه گرد برجسته

دریچه سقفی گرد برجسته از نظر ظاهری به دریچه سقفی تخت شباهت زیادی دارد. تفاوت مدل برجسته با مدل تخت این است که هر چه به مرکز دریچه نزدیکتر میشویم، لایه های داخلی آن به سمت بیرون کشیده و برجسته تر میشوند. هر دو مدل معرفی شده قابلیت نصب دمپر گرد پروانه ای و یا دمپر گرد نیم صفحه ای برای کنترل هوادهی را دارند. این دریچه های تنظیم هوا به دلیل ساختار آیرودینامیکی پره ها صدای بسیار کمی در هنگام عبور جریان هوا از روی پره ها ایجاد می کند.

همانند دریچه گرد تخت، این دریچه ها در طراحی های سقف باز (Exposed design) و پلان باز (Open plan) مانند سالن های بزرگ نمایشگاه، سوپر مارکت ها، فرودگاه ها، کارخانجات و … میتوانند نصب و استفاده شوند.

دریچه سقفی گرد برجسته

دریچه گرد برجسته این امکان را به سرویس کار می‌دهد تا در صورت آلوده بودن دریچه و شکل نامناسب گل این دریچه را باز نموده و بعد از شستشو در مکان مورد نظر نصب کند. از دیگر مزایای دریچه گرد برجسته این است که در ابعاد بزرگ شما می توانید بدون اینکه بر روی قاب جا پیچ ایجاد گردد، گل دریچه باز شده، قاب آن نصب شود سپس گل در محل مورد نظر جاگذاری شود. این امر باعث می شود نمای بیرونی قاب نیازی به سوراخ پیچ نداشته نباشد که در نهایت تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری و معماری فضا خواهد داشت.

قابلیت های دریچه گرد هوا

  • پخش نامحسوس هوا بصورت DIFFUSER
  • کنترل هوادهی با دمپر نیم صفحه یا پروانه ای
  • قابل تولید و ارائه در دو نوع تخت و برجسته
  • سرعت هوادهی تا 2000 فوت بر دقیقه

موارد مصرف

  • انواع محیط های اداری، بیمارستانی و خانگی
  • ارتفاع سقف تا 4 متر
  • قابل نصب بر روی سقف و یا سقف کاذب

دریچه سقفی گرد تخت

مشخصات فنی دریچه گرد سقفی

دریچه گرد سقفی را از سایز ۵ اینچ تا ۲۵ اینچ با جنس آلومینیومی می توان تولید و عرضه کرد. شرکت پخش نیرو سپهر مهار برای تولید دریچه های سقفی گرد از مرغوب ترین آلیاژ های ورق های آلومینیومی استفاده می کند. رنگ دریچه گرد تخت سفید ۹۰۱۶ است شرکت پخش نیروی سپهر مهار این امکان را به مشتری می دهد که با توجه به مکان نصب رنگ دریچه به دلخواه طبق رال انتخاب گردد.

 

 

ورود به سایت
//