دریچه تایلی

دریچه تایلی، که به آن دریچه سقف آرمسترانگ نیز میگویند، یکی از انواع دریچه سقفی است که در سقف ساختمان ها نصب میشود و عمل توزیع هوا را انجام میدهد. همانگونه که از نام این محصول مشخص است، این دریچه در سقف های تایلی قرار می گیرد و وظیفه هوارسانی به محیط را ایفا می کند.

در حال نمایش 4 نتیجه

نمایش فیلترها

بارگذاری محصولات بیشتر

کاربردهای دریچه تایلی

دریچه سقفی تایلی (آرمسترانگ) اغلب برای هوای رفت (دهش) مورد استفاده قرار میگیرند. این محصول در مدلهای دمپردار و بدون دمپر و در شکل های تخت و برجسته ساخته میشود.

دریچه تایلی هوای خروجی را به شکل لایه ای یا به اصطلاح چتری در فضا پخش می کند و در مکان هایی که فشار هوای خروجی به محیط بالا است، در ارتفاع حداقل ۴ متر به بالا نصب می شود. همچنین پره های آن ثابت است و قابلیت تنظیم نخواهد داشت. زیاد بودن پره های داخلی سبب افت بیشتر فشار و یکدست شدن هوای محیط می شود.

کاربرد دریچه تایلی

بیمارستان ها، ساختمان های تجاری و مسکونی، ادارات و مراکز تفریحی و … از مکان هایی هستند که از این محصول در آنها استفاده می شود. از ویژگی های خاص دریچه های سقف آرمسترانگ میتوان به ظاهر شیک و دکوراتیو آن اشاره کرد، که با دکوراسیون خانگی، هتل ها و رستوران های مدرن سازگار است.

برای مشاهده محصولات مشابه و مرتبط بیشتر پیشنهاد میکنیم به صفحه دریچه سقفی مراجعه کنید.

ویژگی ها و مزایای دریچه های تایلی

  • قابلیت تولید و عرضه در دو مدل تخت و برجسته
  • امکان طراحی آن به شکل گرد و چهار گوش از متریال آلومینیوم
  • هوارسانی مناسب از سقف به صورت لایه ای یا چتری
  • امکان نصب دریچه با و بدون دمپر
  • افت و کاهش فشار هوا به شکل متوسط و یا یکنواخت
  • کنترل کردن حجم وسیع و توده ای شکل هوا
  • نصب آسان
  • قابلیت پوشش دهی با رنگ کوره ای مرغوب الکترواستاتیک
  • تولید با ضخامت های مختلف ورق آلومینیوم
  • امکان طراحی و ساخت با ورق آلومینیوم و آهن گالوانیزه
  • دسترسی آسان به تاسیسات نصب شده در پشت سقف های کاذب.

مزایای دریچه سقفی تایلی

جنس ساخت دریچه های سقفی تایلی

جنس دریچه های سقفی تایلی از آلومینیوم، گالوانیزه یا PVC است. شرکت پخش نیرو سپهر مهار در ساخت دریچه های آلومنیومی تایلی تخصص خاصی دارد.

قیمت دریچه تایلی

قیمت دریچه تایلی به مدل های مختلف آن بستگی داشته و به طبع متفاوت است. همچنین جنس آن در تغییر قیمت نقش داشته و قیمت جنس آلومینیومی آن بالاتر است، اما به طور کلی صرفه اقتصادی دارد و مورد توجه خاص مشتریان قرار دارد.

برای اطلاع از قیمت دریچه های تایل آرمسترانگ و مدلهای مختلف آن با کارشناسان فروش شرکت پخش نیرو سپهر مهار تماس حاصل فرمایید.

انواع دریچه سقفی تایلی

دریچه های تایلی یا همان دریچه های سقف آرمسترانگ در شکل های مختلف تولید می شوند. از مدلهای پرکاربرد این محصول میتوان به دریچه تایلی سبد تخم مرغی صفر درجه و کلاف پهن چهار طرفه اشاره کرد. مدل های مرسوم دیگر دریچه های تایل یک، دو و سه طرفه است.

انواع دریچه سقف آرمسترانگ

دریچه های تایل آرمسترانگ صفحه ای میتواند با انواع دریچه های زیر ترکیب و ساخته شود.

  1. دریچه تایلی یک، دو، سه و چهار طرفه سقفی
  2. دریچه تایلی مشبک یا لانه زنبوری
  3. دریچه آرمسترانگ با دریچه گرد تخت یا بلندگویی
  4. دریچه تایل آرمسترانگ با دریچه گرد برجسته
  5. دریچه تایلی با دریچه گرد مشبک
  6. دریچه سقف آرمسترانگ با دریچه جت نازل
  7. دریچه تایلی با دریچه گرد کروی یا دیفیوزر

نصب دریچه تایلی

دریچه تایلی سقف آرمسترانگ در سقف نصب شده و از این طریق عملیات هوارسانی را انجام می دهد و به طور کلی زیر مجموعه دریچه های سقفی است. دریچه سقفی تایلی می تواند به دو صورت فریم دار و بدون فریم ساخته شود. برای ساخت این محصول یک ورق به ابعاد تایل مد نظر بریده شده و خم می گردد و مدل دریچه انتخاب شده در آن جا می گیرد.

تایل های آرمسترانگ که با نام های تایل گچی شناخته می شوند، معمولاً با سایز ۶۰×۶۰ ساخته می شوند. اگر پلنیوم باکس یا تبدیل فریم گرد به چهار گوش در پشت دریچه های مخصوص سقف کاذب صورت گیرد و دریچه به کانال اصلی از طریق کانال های فلکسیبل متصل شود، کاهش هزینه قابل توجهی در زمینه ی کانال کشی صورت می گیرد و دریچه در صورت لزوم در تایل های کناری به راحتی قابلیت جا به جایی پیدا می کند.

نصب دریچه تایلی آرمسترانگ

از مشکلات رایج در کانال کشی سقف های تایلی، هماهنگی میان خروجی کانال و تایلی است که دریچه بر آن تعبیه می شود. با استفاده از تبدیل یا پلنیوم باکس ها، نیاز به دقت و تمرکز بالا در کانال کشی نیست و فاصله کانال ها تا دریچه، از طریق لوله های فلکسیبل وصل می شود.

امکان قرارگیری انواع مختلف دریچه سقفی تایلی از قبیل انواع دریچه های چهار طرفه کلاف دور باز و کلاف پهن، دریچه های سبد تخم مرغی صفر و 45 درجه درون صفحات آلومینیومی مطابق با تایل های آرمسترانگ وجود دارد. در صورت استفاده از دریچه های آرمسترانگ کلاف پهن و یا کلاف دور باز باید دقت شود که سطح مفید دریچه در زمان طراحی مد نظر گرفته شود.

دریچه های تایل آرمسترانگ قابلیت جابجایی بر روی سازه سقف کاذب را دارند و در صورت تغییر دکوراسیون محل مورد استفاده و در صورت اتصال دریچه به کانال توسط کانال های فلکسی بل می توان چیدمان دریچه ها را متناسب با دکوراسیون جدید تغییر داد.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

اولین نفر امتیاز بدهید

ورود به سایت
//