لوور ماسه گیر

دریچه ماسه گیر

لوور ماسه گیر یا همان سندتراپ معمولا برای فیلتر کردن هوای تازه ورودی به پکیج های هوا ساز، روف تاپ ها و هوای تازه دستگاه های تهویه مطبوع موجود در کارخانه جات و سایت های تولیدی استفاده می شود. نوع قرار گیری پره های عمودی لوور سندتراپ باعث می شود تا مقدار زیادی از ماسه و ذره گرد وغبار درشت از مسیر هوا جدا شده و بوسیله خروجی که در پایین لوور به سمت بیرون تعبیه شده، به بیرون هدایت شوند.

دریچه ماسه گیر

لوور ماسه گیر یا همان سندتراپ معمولا برای فیلتر کردن هوای تازه ورودی به پکیج های هوا ساز، روف تاپ ها و هوای تازه دستگاه های تهویه مطبوع موجود در کارخانه جات و سایت های تولیدی استفاده می شود. نوع قرار گیری پره های عمودی این نوع لوور باعث می شود تا مقدار زیادی از ماسه و ذره گرد و غبار درشت از مسیر هوا جدا شده و بوسیله خروجی که در پایین لوور به سمت بیرون تعبیه شده، به بیرون هدایت شوند. این مکانیزم باعث شده تا لوورهای ماسه گیر بدون نیاز به تعمیر و نگهداری با عمری طولانی قابل استفاده باشند. استفاده از این نوع فیلترها قبل از فیلترهای اصلی هواسازها باعث میشود تا تراکم گرد و غبار روی فیلترهای هواساز کمتر شود. و در نتیجه تعویض و نظافت در بازه زمانی طولانی تری نیاز شود.

شرکت پخش نیرو تولید کننده انواع لوور انتقال هوا میباشد که توسط مهندسین مجرب این شرکت با استانداردهای روز طراحی و ساخته میشود.

قابلیت ها و مصارف لوور ماسه گیر

دریچه ماسه گیر معمولاً در مناطق کویری جهت جلوگیری از ورود شن به اتاق های هواساز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از دریچه سند تراپ قبل از فیلترهای اصلی هواسازها باعث میشود تا تراکم گرد و غبار روی فیلترهای هواساز کمتر شود، و در نتیجه تعویض و نظافت در بازه زمانی طولانی تری نیاز شود.

لوور سند تراپ یا ماسه گیرها جهت استفاده در مکان های پر گرد و غبار و پر ماسه بسیار مناسب می باشد. بازدهی و کارکرد این نوع لوور در سرعت هوای کم بسیار مناسب خواهد بود. توصیه می شود بزرگترین سایز ممکن را هنگام طراحی و انتخاب برای لوور ماسه گیر در نظر بگیرید (سرعت هوا روی پره نباید از 1.7 متر بر ثانیه تجاوز کند).

کاربرد لوور ماسه گیر

 

  • از جنس آلومینیوم و آهن گالوانیزه و استنلس استیل
  • جلوگیری از نفوذ باران و برف به داخل ساختمان
  • جلوگیری از ورود ماسه به داخل فضا
  • ورودی هوای تازه برای اتاقهای محل نصب دستگاه هایی نظیر هواساز
  • قابل نصب روی دیوار و یا درب ساختمان و یا پنجره در نما
  • در محیط هایی که آلودگی هایی نظیر ماسه و گرد و غبار درشت در هوا پراکنده است.

مشخصات فنی لوور سندتراپ

لوور شن گیر می تواند از ورود برف و باران به داخل ساختمان نیز جلوگیری کند. همچنین ساخت توری برای جلوگیری از ورود انواع خاشاک و حشرات و پرندگان در پشت این دریچه ها وجود دارد. با توجه به اینکه این محصول در مناطق کویری بیشترین استفاده را دارد پیشنهاد میگردد جنس پره و فریم این محصول از آلومینیوم به ضخامت حداقل 2 میلی متر استفاده گردد.

رنگ این محصول بنا به درخواست مشتری قابل رنگ آمیزی می باشد ولی در اکثر مواقع نیاز به رنگ برای این نوع محصول اگر جنس آلومینیومی باشد نیست و در صورتی که جنس این محصول از ورق گالوانیزه باشد حتماً نیاز است از جنس رنگ اپوکسی استفاده نمود.

مشخصات فنی لوور سندتراپ

مبنای اندازه گیری برای این محصول دهانه داخل به داخل فریم می باشد و معمولاً فریم اصلی این دریچه را 5 سانتی متر به بالا در نظر می گیرند. با توجه به اینکه این محصول در معرض گرد و غبار و شن می باشد همانطور که در بالا یادآور شد حتماً ضخامت پره و فریم را باید ۲ میلی متر به بالا در نظر بگیریم که باعث خورندگی دریچه نشود.

دریچه شن و ماسه گیر را میتوان از  ورق آهن گالوانیزه، ورق آلومینیوم، ورق کربن استیل و استیل با ضخامت های متفاوت طراحی و تولید کرد. شرکت پخش نیرو ی سپهر مهار با توجه به ماشین آلات به روز می تواند این محصول را تا ضخامت 7 میلی متر تولید کند.

به این مطلب امتیاز بدهید

4 / 5. 4

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
دسته بندی:
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوور ماسه گیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//