دریچه هوا

زمانی که صحبت از سیستم های هوارسانی و یا هواساز ها در ساختمان به میان می آید با یکی از قطعات مهم آنها یعنی دریچه هوا رو به رو می شویم. دریچه تنظیم هوا در پایان سیستم و به انتهای مسیر های جریان هوای کانال ها متصل می شود.

نمایش 1–12 از 37 نتیجه

نمایش فیلترها

بارگذاری محصولات بیشتر

دریچه هوا ساختمان دارای جنس ها و شکل های مختلفی است و نکته قابل توجه این است که اگر برخی از دریچه ها به انتهای انشعاب ها شبیه نباشد و یا به خوبی به هم متصل نشوند از طریق تبدیل این کار انجام خواهد شد.

دریچه هوا

دریچه تهویه هوا دارای کارایی متفاوتی می باشد و به همین دلیل با شکل‌‌ها و طراحی گوناگونی تولید می شوند. دریچه هوا می تواند برای هوای رفت و یا برای هوا برگشت نصب شود. تنظیم هوا نیز از طریق این دریچه انجام می گردد.

شکل پره های روی دریچه هوا و تعداد خطوط آن میزان ورود و خروج را تنظیم می کند و می توان به روش دستی و یا برقی ورود و خروج هوا را تنظیم کرد.
برای مثال می توان برای دریچه ورود هوا به دریچه کولر اشاره نمود و برای دریچه خروجی، به دریچه خروجی هوای هود و دریچه هواکش اشاره کرد.

قیمت دریچه هوا

انواع دریچه ها با کاربردهای مختلف مانند دریچه تهویه هوا و دریچه هواکش ساختمان و… اغلب به صورت سفارشی تولید میشود.  بدیهی است که قیمت دریچه هوا با توجه به جنس و ابعاد آنها با هم متفاوت است و به روز مشخص می گردد.

برای مشاوره رایگان جهت خرید دریچه هوا و انتخاب بهترین مدل براساس نیاز میتوانید با کارشناسان شرکت پخش نیرو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

قیمت دریچه هوا

انواع دریچه تهویه هوا

انواع دریچه تنظیم هوا در مکان های مختلف مسکونی ، تجاری و صنعتی و… مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع دریچه ها به منظور تنظیم فشار یا انسداد هوای خروجی و هوای ورودی دهانه مسیر های جریان هوا در انواع کانال های هوا به کار می روند.

با توجه به اینکه این تجهیز جنس های مختلفی تولید می شود برای محیط های مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت آن در محیط می توان از جنس هایی مانند آلومینیوم، آهن و گالوانیزه و استیل و پلاستیک و چوب استفاده کرد.

انواع دریچه هوا

انواع متریال به کار رفته در ساخت دریچه تهویه هوا به طور کلی شامل موارد زیر میشوند:

  1. دریچه هوا فلزی
  2. دریچه هوا آلومینیومی
  3. دریچه هوا پلاستیکی
  4. دریچه هوا چوبی (‌MDF)

دریچه هوا آلومینیومی

بدون تردید پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع دریچه هوا را میتوان دریچه هوا آلومینیومی دانست. مزایای زیاد این متریال از قبیل وزن سبک، تنوع در رنگ آمیزی و مدلها و ابعاد، مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی از قبلی حرارت و نور و رطوبت از جمله عوامل محبوبیت این محصول است.

شرکت پخش نیرو سپهر مهار برای پاسخگویی به تمام نیازها تنوع زیادی در تولید انواع دریچه هوای آلومینیومی برای نصب به صورت دریچه سقفی و دریچه دیواری در اختیار دارد.

دریچه هوا فلزی

یکی دیگر از انواع متریال مورد استفاده برای تولید دریچه های ساختمانی هوا استفاده از استیل یا آهن گالوانیزه است. هرچند با توجه به مزایای زیاد آلومینیوم این دریچه ها خواهان زیادی ندارند، اما براساس نیاز قابل طراحی و ساخت هستند.

دریچه هوا پلاستیکی

دریچه هوای پلاستیکی یکی از انواع دریچه های هوا است که به عنوان دریچه هواکش نما و دریچه خروجی هوا در هود کاربرد دارد.
از مزیت های این دریچه جنس آن است زیرا دچار زنگ زدگی و خرابی نمی شود.

دریچه هوا چوبی

همان طور که از نام این دریچه پیداست جنس این دریچه از چوب است و استفاده از آن در مکان های مختلف امکان پذیر است. این نوع دریچه تهویه از قدیمی ترین نوع دریچه ها بوده که در گذشته برای کلبه های چوبی در مناطق جنگلی با بافت قدیمی مانند روستا ها استفاده میشد . امروزه در صنعت فلز و آلومنیوم و استیل و پلاستیک جایگزین چوب شده است.

ولی بیشتر از این دریچه ها در نمای داخلی و برای بخش هایی که با دکور و فضا تناسب پیدا کند استفاده می شود.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

اولین نفر امتیاز بدهید

ورود به سایت
//