دریچه اتاق عمل

دریچه اتاق عمل

دریچه اتاق عمل سوراخ دار جهت سوکت بیهوشی برای استفاده در کانال هوای برگشت اتاق عمل بر روی دیوار و در ارتفاع قابل دسترسی و محل هایی که ممکن است عمل بیهوشی در آن محل انجام شود نصب می گردد. سوکت بیهوشی تعبیه شده بر روی این دریچه به منظور قرارگیری لوله گاز بیهوشی پس از انجام عمل بیهوشی می باشد تا مقدار باقیمانده گاز بیهوشی با هوای برگشت از محیط اتاق عمل خارج گردد.

دریچه اتاق عمل (دریچه بیمارستانی) از همانطور که از نامشان مشخص است، در هوارسانی در سیستم تهویه رفت و برگشت هوا در اتاق های عمل و یا کلین روم ها (اتاق های تمیز) کاربرد دارند. این دریچه ها با عنوان دریچه های اتاق عمل سوراخ دار یا پانچی نیز شناخته می شوند. این دریچه ها می توانند توزیع و هوارسانی را به دو شکل ریزشی و لایه ای در فضا به طور یکنواخت انجام دهند. دریچه های اتاق عمل قادر به تنظیم لایه های هوا بدون کوچک ترین تغییری در آیتم هایی همچون حجم، فشار و میزان صدای هوا هستند.

در صورت نیاز به دریچه های برگشت دیواری درون اتاق های عمل بدون نیاز به سوکت بیهوشی میبایست از دریچه برگشت پره ایرفویلی آلومینیومی استفاده گردد. این دریچه هوا از انواع دریچه سقفی میباشد.

دریچه اتاق عمل

 

کاربرد دریچه اتاق عمل

از دریچه اتاق عمل پانچی به منظور توزیع هوای تغذیه در اتاق های عمل استفاده می شود. از اساسی ترین و مهم ترین نیازهای اولیه برای سیستم تهویه هر اتاق عمل یا کلین روم ها در بیمارستان، کاهش خطر عفونت و آلودگی در حین انجام عمل جراحی روی بیماران می باشد؛ که برای دستیابی به این نیاز مهم کنترل دقیق و تنظیم فشار و دمای اتاق عمل الزامی و ضروری است. اغلب اوقات در این مکان ها از فیلتر باکس و دریچه خورشیدی نیز استفاده میشود.

الگوی پخش دریچه بیمارستانی بصورت ریزشی از سقف و بصورت آرام می باشد. ساختار یکپارچه این دریچه سطح تجمع آلاینده ها در قسمت پشت و روی دریچه را به حداقل میزان ممکن رسانده و باعث سهولت در نظافت و شست و شوی آن می شود. این دریچه ها اغلب بدون دمپر پشت دریچه ای و در دو نوع گرد و چهارگوش تولید می گردند.

 

دریچه بیمارستانی

مشخصات دریچه های اتاق عمل

  1. دریچه بیمارستانی اتاق عمل برای تهویه و هوارسانی در سیستم های رفت و برگشت هوا، به جذب بیشتر هوا و محیط کمک می کند.
  2. بیشترین عمق این دریچه ها ۵ سانتی‌ متر است.
  3. سطح عبور هوا در این دریچه بسیار زیاد می باشد و به حالت نقطه ای است و به راحتی هوای محیط مد نظر را تامین می کند.
  4. دریچه پانچ اتاق عمل به دو صورت چهار گوش و گرد تولید می شود.
  5. با استفاده از این دریچه هوای کاملا یکپارچه و یکنواختی را می توان در محیط تجربه کرد.
  6. این دریچه ها به بخش آخر کانال هوا توسط یک رابط متصل می گردد.
  7. فیلتر آلومینیومی هم می تواند بر روی آن نصب شود.
  8. یکی از ویژگی های مثبت و خاص این دریچه نصب آن بر روی سقف کاذب است.

مزایای دریچه پانچی اتاق عمل

از چکیده مزایای این دریچه می توان به، پرتاب هوا به صورت ریزشی، تخلیه هوا به صورت آهسته، وزن سبک و قابل حمل و قابل عرضه در ابعاد و ضخامت های مختلف اشاره کرد. همچنین دریچه پانچی اتاق عمل به صورت ویژه و کاربردی برای اتاق عمل و مکان های تزریقی و استریلیزه همانند: آزمایشگاه ها و مراکز درمانی و بیمارستانی به کار می رود.

قیمت دریچه اتاق عمل

قیمت دریچه پانچی اتاق عمل همانند بسیاری از محصولات دیگر، براساس قیمت روز مواد اولیه و ورق آلومینیوم تعیین می شود. نوع متریال مصرفی در این دریچه کاملأ قیمت آن را متغیر میکند. با در نظر گرفتن تغییر قیمت ارز و مواد اولیه، برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش شرکت پخش نیرو تماس حاصل فرمایید.

ساختار و طریقه نصب دریچه اتاق عمل

دریچه های اتاق عمل دارای ساختار یک فریم یا قاب با عرض ۳۳ میلی متر در محیط بیرونی دریچه و عمق آن 50 میلی متر در بخش پشتی آن است. در روی صفحه این دریچه پانچ گرد با متریال آلومنیوم و یا استیل و یا گالوانیزه با ضخامت ۱میل است. ساختار دریچه با این توصیف یکپارچگی آن را در سطح دریچه تامین می کند و از تجمع آلاینده ها و ذرات آلوده در بخش پشت و سطح رویی دریچه جلوگیری می کند و باعث نظافت و شست و شوی آسان برای مشتریان می شود. نصب کردن این دریچه ها توسط پیچ های خودكار و بر روی قاب و لبه كانال صورت می گیرد.

دریچه بیمارستانی به دلیل اینکه دارای سوراخ های پانچی یا گرد مشبک می باشد،جهت سیستم رفت هوای آن سطحی مفید بالا و با کیفیتی دارد و همچنین هوای مورد نیاز برای فضای اتاق عمل را تامین می کند. قطر سوراخ های گرد دریچه اتاق عمل بین ۶ تا ۲۰ میلی متر است که می تواند با اندازه های متغیر نیز باشد. آن ها هم در سقف های کاذب قابل نصب هستند و هم در سقف های غیر کاذب.

مشخصات دریچه پانچی اتاق عمل

دریچه های اتاق عمل برای سیستم برگشت هوا، علاوه بر پره های فویلی که دارند، دارای سوکت بیهوشی هستند. این سوکت برای به کارگیری از کانال هوای برگشت اتاق عمل که بر روی دیوار نصب می شود و در ارتفاع قابل توجهی نیز تعبیه کرد و همچنین عمل بیهوشی را می توان در آن محل انجام داد.

کارکرد فضای گرد سوکت بیهوشی ساخته شده بر روی این دریچه برای تخلیه مواد لوله گاز بیهوشی پس از اجرای عمل بیهوشی است تا بخش باقی مانده گاز بیهوشی با هوای برگشتی از فضای اتاق عمل خارج شود. زمانی که به دریچه های برگشت دیواری درون اتاق های عمل نیاز باشد، بدون استفاده از سوکت بیهوشی، باید به تعبیه دریچه برگشت پره ایرفویلی از جنس آلومینیوم پرداخت.

جنس و رنگ دریچه بیمارستانی اتاق عمل

دریچه های اتاق عمل از طریق یک تبدیل یا پلنیوم باکس که در قسمت پشت دریچه قرار داده می شود به لاین اصلی کانال هوا نصب می شود. جنس این دریچه معمولاً آلومینیوم است که در برخی موارد بنا به صلاحدید کارفرمایان یا در خواست مشتریان می توان آن را از جنس استنلس استیل نیز تولید نمود.

دریچه بیمارستانی به همراه فیلتر هوا که جنس آن از آلومینیوم می باشد؛ با ابعاد یک یا دو اینچ، قابل ساخت و نصب میباشد. این نوع فیلتر را بر روی دریچه اتاق عمل، هم در فرآیند رفت هوا و هم در فرآیند برگشت هوا می توان تعبیه کرد. سطح این دریچه ها از طریق رنگ کوره ای مرغوب الکترواستاتیک در کدهای رنگی مختلف پوشش دهی می شود.

مشخصات فنی دریچه بیمارستانی

 

مشخصات فنی دریچه اتاق عمل

 

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 4

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه اتاق عمل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//