دریچه یکطرفه هواکش

دریچه یکطرفه هواکش

دریچه یکطرفه هواکش بخش های مهم سیستم تهویه مطبوع در ساختمانهای صنعتی و مسکونی محسوب میشود و جریان هوا را کنترل می کند. دریچه یک طرفه هوا دارای مدل ها و تنوع بالایی است که با توجه به ملزومات محیطی، بهترین مدل و جنس آن انتخاب خواهد شد.

دریچه هوای رفت سقفی یکطرفه هوا که به اختصار، دریچه یکطرفه هواکش نامگذاری شده، به منظور تامین نمودن هوای تازه و مطبوع و سیستم حرارتی و سرمایشی محیط مد نظر استفاده می گردد. مکانیزم هوارسانی این محصول با توجه به نامش در یک جهت است و محل تعبیه آن نیز بر روی سقف گچی، کاذب و سقف تایل و یا حتی پیشانی دیوار می باشد.

نکته‌ قابل توجه در رابطه با این محصول کاربرد وسیع آن در فضاهای مختلف است و این تفکر که فقط برای مکان های صنعتی قابل نصب هستند اشتباه می باشد چرا که در منازل مسکونی و یا کارگاه های تولیدی و صنعتی خواهان زیادی دارد و سیستم های تهویه هوا در اکثر اماکن پر کاربرد هستند.

جنس دریچه یکطرفه هواکش

جنس این دریچه معمولا از آلومینیوم است ولی متریال پلاستیکی و چوبی آن نیز قابل ساخت است. برای پوشش دهی آن از رنگ کوره ای مرغوب الکترواستاتیک در کدهای رنگی متفاوت استفاده می شود.از نظر ابعادی محدودیتی در ساخت آن وجود ندارد و کمترین سایز برای ساخت آن ۱۵*۱۵و۱۰*۱۰ سانتی متر است.

ساختار و مشخصات دریچه یکطرفه هوا

این مدل از  دریچه هوا می تواند بصورت پره های ۴۵ درجه و یا گریل های یکطرفه ۹ یا ۱۸ سانتی و یا پره های سقفی یکطرفه و…..باشد. فریم این دریچه ها در دو نوع گرد و چهارگوش تولید می شوند و سیستم مکش هوا را با بهترین مکانیزم انجام می دهند. پهنای قاب آن معمولا ۳۳ میلی متر و عمق آن ۴۷ میلی متر است.

همچنین ساخت این محصول با ابعاد ۶۰×۶۰ برای نصب کردن در سقف تایلی ۶۰×۶۰، که تعبیه آن به شکل وزنه ای و بدون پیچ است، صورت می گیرد و برای مواردی مناسب است که دریچه ها با تایل های ۶۰×۶۰ همخوانی داشته باشند و فیکس شوند. دریچه های یکطرفه هواکش یا برای فضای بیرونی بر روی دیوار نصب میگردند که وظیفه جابجایی و انتقال هوا را دارند و یا بر روی سقف یا دیوارهای داخلی جهت هدایت هوا (گرم یا سرد) را دارند.

مشخصات دریچه یکطرفه هوا

برای این دریچه می توان از دمپرهای مختلفی استفاده نمود که در این جا به توضیح انواع آن ها می پردازیم.

دمپری که پشت دریچه قرار می گیرد اهرمی می باشد و از جنس آلومینیوم است و این دمپر کانال هوا عمق کوتاهی دارد و از این رو برای مکان هایی که محدودیت عمقی وجود دارد کاربرد زیادی دارد.

دمپر آلومینیومی که  قابلیت تنظیم دارد، به نام های دمپر چرخ دنده ای و دمپر ۷ و ۸ نیز معروف است. کاربرد این دمپر برای تنظیم کردن کنترل دبی جریان هوا و سیستم هوارسانی کانال ها می باشد. از پر استفاده ترین مکان ها برای نصب این دمپر پشت این محصول، بیمارستان ها است.

نوع دیگری از دمپر که پشت دریچه یکطرفه نصب می شود، دمپر موتوری است که کنترل کردن جریان هوا را از راه دور با استفاده از ریموت کنترل و یا ترموستات بر عهده می گیرد.

مزایای استفاده از دریچه یکطرفه هوا

  1. طراحی مناسب به منظور هوای رفت و اگزاست تهویه مطبوع
  2. نصب آسان به عنوان یک دریچه سقفی یا دریچه دیواری
  3. سرویس و نگهداری راحت
  4. قابلیت استفاده برای فضاهای بیرون ساختمان
  5. قابلیت جریان هوای یکطرفه از داخل فضای ساختمان به خارج از آن
  6. تنوع در طرح و رنگ
  7. دارای دمپر برای جریان یابی هوا در سطح فشار مناسب
  8. کمترین افت برای تامین نمودن بالاترین میزان دبی هوا
  9. از نفوذ باران،برف،حشرات و پرندگان جلوگیری می کند در صورتی که پشت توری باشند
  10. با توجه به متریال مورد استفاده (آلومینیوم، گالوانیزه، پلاستیک) ضد زنگ است.

قیمت دریچه یکطرفه هواکش

قیمت دریچه یکطرفه هواکش

قیمت دریچه یک طرفه هواکش با توجه به ابعاد، جنس، رنگ و مدل آن متغیر است و قیمت روز ورق مصرفی نیز در آن تاثیر می گذارد. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران فروش شرکت پخش نیروی سپهر مهار تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 2

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه یکطرفه هواکش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//