دریچه پره Z

دریچه پره ضد

دریچه برگشت پره Z به منظور تامین نمودن هوای برگشت انواع دستگاه تهویه مطبوع به کار گرفته می شود. شکل خاص قرارگیری پره های این نوع دریچه دلیل اصلی نام گذاری آن با نام پره Z می باشد. ظاهر متفاوت پره ها سبب شده تا علاوه بر گذر کردن هوا، دید کافی نیز به پشت دریچه از بین برود. این ویژگی دلیل نصب این محصول را به میزان قابل توجهی در ورودی پارکینگ ها افزایش می دهد. تفاوت قابل توجه دریچه پره زد با دریچه پره ثابت، در استحکام و مقاومت بیشتر آن است و همچنین برای عرض های بالا و طویل کاربرد بیشتری دارد.

دریچه پره Z معمولا برای برگشت هوا، جلوی هواساز یا ژنراتور قرار می گیرد. این دریچه برای هوارسانی به دیزل ژنراتور و دستگاههای هواساز و یا حتی برای هوارسانی به داخل محیط های بزرگ مثلا ورودی های مترو مورد استفاده قرار می گیرد.

پره های این دریچه ها بصورت Z ساخته میشود و قابلیت این را دارد که حتی تا اندازه 20 سانتی متر و بالاتر ساخته شود. قاب دریچه های برگشت پره ضد (Z) نیز قابل تغییر از سایز ۳.۵ به بالا قابل تولید می باشد. این دریچه هوا یکی از انواع دریچه دیواری محسوب میشود که توسط شرکت پخش نیرو مهار طراحی و تولید میشود.

دریچه برگشت پره Z

 

ویژگی ها و مزایای دریچه برگشت پره Z

ویژگی های مهم دریچه پره Z شامل افت فشار کم،عدم دید به داخل کانال و استحکام بالا است و همچنین این دریچه برای تامین هوای تازه برای بعضی از محیط ها، شامل اتاق های هواساز نصب می شود‌. به دلیل ظاهر خاص پره ها، وقتی که بر روی ساختمان تعبیه می شود از ورود برف، باران،حشرات و پرندگان نیز به داخل فضای مد نظر جلوگیری به عمل می آید.

پره های دریچه برگشت پره زد مقاومت مکانیکی بیشتری را در برابر نیروها و ضربات وارد شده دارا است که در محل هایی با وجود ریسک تماس فیزیکی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت مکانیکی بالا حاکی از ساخت یکپارچه این محصول است و در عرض های طویل بدون اینکه نیازی به چند تکه کردن پره باشد تعبیه می شود.

اگر بخواهیم دریچه برگشت پره ضد را بین دو محیط با ابعاد بزرگ قرار دهیم که عمق قابل توجهی در محل نصب وجود داشته باشد، باید از لوور هوارسان نیز استفاده کنیم. این دریچه ها با توجه به کاربرد نصبشان معمولا با مدل های مختلف توری پرنده گیر، حشره گیر ها و فیلترهای آلومینیومی و غیره سفارش داده می شود. نصب دریچه پره Z نیز بسیار ساده و آسان است.

جنس دریچه پره Z

جنس پره ها و قاب این دریچه معمولاً از ورق آلومینیوم است که ضخامت پره ها از۱ میلی متر تا۳ میلی مترو قاب پروفیل آلومینیوم با ضخامت ۱.۲۵ تا۳ میلی متر است. همچنین در صورت درخواست مشتری، امکان طراحی این محصول با جنس های ورق آهن سیاه یا فولاد گالوانیزه و استیل ضد زنگ در ضخامت های مختلف وجود دارد. پهنای قاب این محصول در بازه ی ۳.۳ تا ۴.۵ سانتی متر است که از پروفیل آلومینیوم و از جنس های دیگر در اندازه های مختلف تولید می گردد.

انواع دریچه برگشت پره Z

دریچه برگشت پره Z معمولاً برای هوای رفت در جلوی ژنراتورها و خروجی موتورخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. دریچه های پره ضد به دو صورت صنعتی و نیمه صنعتی قابل تولید و ارائه می باشد. پیشنهاد میکنیم در همین زمینه محصول مشابه و مرتبط دیگر یعنی دریچه پادری را نیز بررسی کنید.

دریچه پره ضد نیمه صنعتی

دریچه های پره Z جلوی هواسازها یا موتورخانه ها در ساختمانهای مسکونی و یا تجاری جهت انتقال هوا برای دستگاههای ژنراتور قرار می گیرد که بتواند هوای تازه را برای دستگاه تامین نماید. ورق پره های این نوع محصول برای ابعاد کوچک آلومینیومی و برای ابعاد بزرگ گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرد. برای ابعاد کوچک معمولاً می توان از پره های سقفی معمولی استفاده کرد ولی اگر ابعاد بزرگتر باشد با استفاده از خم کن پره ها قابل تغییر می باشد.

قاب دریچه پره ضد از سه سانتی نیم به بالا قابل ساخت و طراحی می باشد که بسته به پروفیل زیر کار و شاسی قابل تغییر می باشد. پره های دریچه پره زد نیمه صنعتی این امکان را به وجود می آورد که هم داخل فضا قابل دیدن باشد، و هم در صورت ریزش باران قطره های آب به سمت پایین هدایت گردد و آب به داخل فضا نفوذ نکند.

جنس دریچه برگشت پره z هم از ورق گالوانیزه و آهن و آلومینیوم قابل ساخت و تولید می باشد. رنگ محصول سفید ۹۰۱۶ الکترواستاتیک می باشد ولی در مواقعی که کارفرما نیاز داشته باشد محصول تولید شده مطابق با فضای موجود باشد شرکت پخش نیرو این امکان را به وجود می آورد تا رنگ دریچه با شکل فضا همسو گردد.

انواع دریچه پره z (ضد)

دریچه پره زد صنعتی

دریچه پره Z صنعتی با شکل و شمایل متفاوت از لحاظ ضخامت و عرض کار نسبت به دریچه پره ضد معمولی تولید می گردد. با توجه به اینکه این نوع محصول در پالایشگاه ها و مناطق نفت خیز مورد استفاده قرار می گیرد باید ضخامت ورق  از یک میل به بالا باشد. همچنین در مکان هایی که رطوبت زیاد دارد معمولاً از پره های با ضخامت ۲ میلی متر به بالا و جنس آلومینیومی استفاده می گردد که به مرور زمان خوردگی در این ورق ها ایجاد نگردد.

دریچه پره ضد صنعتی دقیقاً کار انتقال هوا به سمت بیرون از دستگاه ژنراتور را انجام می دهد و باعث می شود که هوای فضای داخل به سمت بیرون هدایت گردد. البته در مناطق جنوبی معمولاً در پشت این نوع دریچه ها فیلتر جاگذاری می گردد که در زمانی که دستگاه و یا ژنراتور کار نمی کند هوای آلوده به داخل منتقل نگردد.

همانطور که گفته شد جنس این نوع محصول معمولاً از ورق آلومینیومی با ضخامت دو میل به بالا تولید می گردد. ولی با توجه به اینکه قیمت آلومینیوم بالا است از ورق گالوانیزه در تولید این نوع محصول نیز استفاده می گردد. البته باید دقت داشت فارسی برها یا قسمت هایی که به صورت جوش co2 فیکس می‌شود حتماً با رنگ زینک ریچ پوشانده شود.

رنگ این محصول معمولاً سفید ۹۰۱۶ می باشد البته باید دقت داشت با توجه به اینکه این محصول در فضای بیرونی قرار می گیرد حتماً با پوشش رنگ الکترواستاتیک اپوکسی پوشانده شود که زمانی که در معرض نور آفتاب و یا رطوبت قرار میگیرد رنگ مورد آسیب قرار نگیرد. البته شرکت پخش نیرو این امکان را دارد که رنگ این دریچه طبق رال بین المللی تغییر داشته باشد.

معمولا ضخامت پروفیل قاب و پره در این نوع دریچه ها باید از ۱.۵ به بالا باشد تا استحکام مناسبی داشته باشد. برای جلوگیری از ورود پرنده یا حشرات در پشت این دریچه می توان از فیلترهای با ضخامت ۲.۵ سانت به بالا استفاده کرد و یا حتی توری با چشمه ۱۹۰ نیز برای پشت آن بهره گرفت.

یکی دیگر از امکاناتی که می‌توان در پشت دریچه با پره Z استفاده کرد دمپر بین کانالی می باشد که بنا به سفارش مشتری قابل ارائه میباشد.

قیمت دریچه پره Z

نحوه قیمت گذاری دریچه های پره Z بسته به ضخامت ورق، جنس ورق، ابعاد کار و رنگ دریچه بستگی دارد. علاوه بر این ها قیمت دریچه پره Z بسته به دهانه کار و ضخامت پره ها و فریم متریال مصرفی تعیین می گردد.

قیمت دریچه برگشت پره z

نصب دریچه برگشت پره ضد

این دریچه ها توسط پیچ های خودکار بر روی پروفیلهای آهنی نصب شده و بر لبه کانال یا خروجی اتاق های ژنراتور یا… فیکس می شود. به این منظور روی انواع دیوارها از جمله گچ، آجر، سیمان، چوب و … تعبیه می شود. دریچه های پره z به همراه دمپرهای پشت دریچه و توری و فیلتر عرضه می گردد.

رنگ دریچه پره z

معمولاً رنگ دریچه های پره زد رنگ‌ پودری الکترواستاتیک سفید با کد(رال ۹۰۱۶) است. هر چند در صورت درخواست مشتری، با تغییر کدهای رنگی مختلف امکان پوشش دهی با رنگ های متنوع وجود دارد. در حالت دیگر سطح دریچه به صورت اسید شویی کاور شده و بدون هیچ پوشش رنگی می توان تولید کرد. همچنین می توان این دریچه ها را گالوانیزه گرم نیز انجام داد.

 

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه پره Z”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//