پلنیوم باکس داکت اسپلیت

پلنیوم باکس داکت اسپلیت

به طور معمول برای هدایت و انتقال هوای داکت اسپیلت به فضاهای داخلی ساختمانهای اداری و تجاری و مسکونی ما نیاز به پلنیوم باکس داکت اسپلیت داریم. وظیفه اصلی این قطعه به صورت زیر است:

  1. انتقال هوا از داکت اسپلیت که با توجه به ظرفیت دستگاه به یک یا چند خروجی گرد تقسیم می گردد.
  2. انتقال هوای هدایت شده به فضای داخلی ساختمان توسط لوله های فلکسی بل که به ورودیهای پلنیوم باکس دریچه متصل شده اند.

معمولا جنس ساخت پلنیوم باکس داکت اسپیلت از ورق گالوانیزه یا پلی اورتان میباشد. ضخامت ورق های گالوانیزه از 1.50 میلیمتر تا 4 میلی متر مرسوم است. همچنین در مصارفی همچون ساختمانهای مسکونی و اداری ضخامت ورق آنها بین 4 میلی متر تا 8 میلی متر است. در موارد صنعتی ضخامت ورق معمولا تا ۱.۵ میلی متر می باشد.

کاربرد پلنیوم باکس داکت اسپلیت

در پلنیوم باکس ها با جنس پلی اورتان با توجه به اینکه این تجهیز از لحاظ وزن خیلی سبک تر از پلنیوم با ورق گالوانیزه است، در بدو ورود به بازار با استقبال قابل توجهی روبرو شد. اما به چند دلیل مهم رفته رفته در پروژه ها کمتر مورد استقبال قرار گرفت.

اولین ضعف پلنیوم پلی اورتان شکنندگی این محصول بود که در صورت ضربه بلافاصله روکش آلومینیومی و خود پلنیوم باکس شکسته می شد. دومین ضعف بزرگ این محصول این بود که در مواجهه گرما دستگاه گازی از این عایق جدا می شد که برای سلامتی زیان آور بود و از این رو دیگر در پروژه های دارویی و بیمارستانی استفاده نشد. از این رو بعد از مدت کوتاهی استفاده از این محصول بسیار کم شد.

کاربرد پلنیوم باکس داکت اسپلیت

قیمت پلنیوم باکس داکت اسپلیت

قیمت پلنیوم باکس های مخصوص داکت اسپلیت با توجه به ضخامت ورق و جنس متریال محاسبه می گردد. بعنوان مثال یک متر پلانیوم باکس با عرض ۱۲ سانتی متر و یک طوقه ۱۵ سانتی متری با ورق ۶۰ گالوانیزه حدود400 هزار تومان بدون عایق، و با عایق الاستومری مسلح حدود۸۰۰ هزار تومان می باشد.

عایق ها در قیمت پلنیوم نقش تعیین کننده ای دارد و بهتر است که در زمان قیمت حتما جزئیات عایق مشخص باشد تا در استعلامات اشتباهی صورت نگیرد.

قیمت پلنیوم باکس داکت اسپلیت

در محاسبه قیمت پلنیوم باکس داکت اسپلیت بابت هر طوقه عددی حدود ۵۰ هزار تومان به مبلغ کل اضافه می شود. در پروژه هایی که سقف آنها اکسپوز هستند معمولا کل پلنیوم ها به رنگ مشکی در می آیند تا جلوه زیباتری به محیط بدهند. رنگ پلنیوم بابت هر یک متر مربع پشت و رو حدود 300 هزار تومان به مبلغ کل اضافه می گردد. در آخر به عنوان محصول مشابه پیشنهاد میکنیم پلنیوم باکس فن کویل را نیز بررسی نمایید.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 2

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
دسته بندی: ,
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پلنیوم باکس داکت اسپلیت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//