پلنیوم باکس فن کویل

پلنیوم باکس فن کویل

پلنیوم باکس فن کویل یک نوع تجهیز جانبی از سیستم تهویه مطبوع است که به وسیله آن هوای گرم یا سرد توسط دستگاه فن کویل به نقاط مورد نظر هدایت می شود. باکس های پلنیوم به عنوان یک تجهیز جانبی برای سیستم تهویه مطبوع، موثر و کارآمد شناخته می‌شود که قابلیت انتقال جریان هوا را در فضاهای داخلی فراهم می‌کند. همچنین، این سیستم از نظر ظاهری نیز کمتر دیده می‌شود، زیرا تنها در خارج فضا قرار دارد بیرونی قرار دارد و باکس داخلی در داخل سقف مخفی می‌شود.

باکس پلنیوم معمولاً در داخل فضای داخلی مورد نظر نصب می‌شود و شامل اجزایی مانند باکس و طوقه و عایق است. این واحد هوای سرد یا گرم را تولید شده توسط فن کویل را به وسیله انواع دریچه خطی یا دریچه اسلوت و یا انواع دریچه سقفی به اتاق‌ها یا فضاهای دیگر منتقل می‌کند.

پلنیوم باکس های مخصوص فن کویل معمولا یا به صورت خطی و یا به صورت چهار گوش تولید می گردند. البته در بعضی از مواقع که نیاز است مقطع از گرد به چهارگوش یا بلعکس تولید گردد، که در این حالت مخروطی نیز تولید می شوند.

مشخصات پلنیوم باکس فن کویل

برای هدر نرفتن انرژی پلانیوم باکس ها را می توان عایق نمود. برای عایق سازی با توجه به نظر مشاور یا مهندسین مکانیک ساختمان عایق یا از داخل پلانیوم و یا در قسمت بیرونی چسبانده می شود. باید دقت داشت بهترین عایق برای این باکس های توزیع هوا الاستمری مسلح است؛ چون این عایق ها با توجه به شطرنجی های پشت کاملا به سطح کار چسبیده می شوند و به هیچ عنوان از سطح کار کنده نمی شوند.

قابل ذکر است که بر روی پلنیوم باکس های فن کویل در حالت استاندارد یک طوقه، بسته به سایز فلکسی بل در نظر گرفته می شود. برای بررسی محصولات مشابه و کسب اطلاعات کاملتر پیشنهاد میکنیم صفحات پلنیوم باکس داکت اسپلیت و پلنیوم باکس را مشاهده نمایید.

جنس پلنیوم باکس فن کویل

جنس پلنیوم باکس فن کویل معمولاً از فلزاتی مانند فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می‌شود. این فلزات به دلیل ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت در برابر خوردگی، سبکی و قابلیت انعطاف پذیری مناسب برای ساخت سیستم‌های تهویه مطبوع انتخاب می‌شوند.

فولاد گالوانیزه یک نوع فولاد است که با پوشش لایه‌ی روی بر روی آن، مقاومت بالا در برابر خوردگی را فراهم می‌کند. این جنس فلزی در مقابل رطوبت و عوامل جوی دیگر مقاوم است و برای ساخت باکس پلنیوم استفاده می‌شود.

جنس ساخت پلنیوم باکس فن کویل

آلومینیوم نیز یک فلز سبک است که مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. این جنس فلزی به دلیل وزن سبک و قابلیت انعطاف پذیری بالا، برای ساخت این باکس ها مناسب است. همچنین، آلومینیوم خواص حرارتی مناسبی دارد که در انتقال حرارت درون پلنیوم مفید است.

گاهی اوقات در مواقعی که این محصول در مکانهایی مانند بیمارستان یا شرکتهای داروسازی استفاده میشود، از جنس استیل ۳۰۴ یا ۳۱۶ استفاده می شود. ضخامت مناسب برای تولید پلنیوم باکس فن کویل بسته به تعریف پروژه دارد، و قابلیت این را دارد از ورق ۵۰ به بالا تولید و عرضه گردد.

قیمت پلنیوم باکس کویل

قیمت پلنیوم باکس فن کویل کاملا بسته به ضخامت ورق و جنس مصرفی و ابعاد دهانه کار دارد. اینکه پلانیوم عایق داشته باشد و یا بدون عایق باشد نیز در قیمت تأثیر بسزایی دارد. به عنوان مثال یک متر پلانیوم با عایق الاستومری مسلح با عرض ۲۰ سانتی متر حدود ۹۵۰هزار تومان است، که اگر همین پلانیوم بدون عایق قیمتی برابر با ۴۷۵ هزار تومان دارد. همین باکس اگر با عایق متالایز پوشانده شود قیمتی برابر با 800 هزار تومان را دارد.

قیمت پلنیوم باکس فن کویل

پلانیوم باکس های فن کویل را می توان با توجه به شرایط مکان رنگ آمیزی نمود. شرکت پخش نیروی سپهر مهار با توجه به اینکه خط رنگ پودری الکترواستاتیک را در مجموعه خود دارد،می تواند این امکان را برای مشتریان خود فراهم نماید ،تا با توجه به در خواست مشتریان رال مورد نظر را بر روی پلنیوم اجرا نماید.

به این مطلب امتیاز بدهید

0 / 5. 0

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
دسته بندی: ,
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پلنیوم باکس فن کویل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//