دریچه گرد تخت

دریچه گرد تخت

دریچه گرد تخت عموما در فضاهایی که ارتفاع سه متر به بالا دارند مورد استفاده قرار می گیرد. البته نهایت ارتفاع دریچه های گرد تخت جهت هوادهی مناسب تا ۵ متر می باشد. دریچه های گرد تخت مخصوص کانال های گرد می باشد، البته می‌توان با تبدیل چهارگوش این دریچه ها را به کانال چهارگوش متصل نمود. نوع پره هایاین نوع دریچه سقفی این امکان را فراهم می نماید تا دبی هوا به صورت ملایم به سمت پایین حرکت نماید و تهویه مطبوع ای در فضا ایجاد نماید.

دریچه گرد تخت با نام دیگر دیفیوزر گرد تخت، متناسب در کاربرد های سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع است. همچنین از این دریچه، می توان به صورت دریچه رفت و برگشت و تخلیه یا اگزاست استفاده کرد.

این مدل دریچه از سنتی ترین و متداول ترین مدل دریچه گرد سقفی است که به آن دریچه بلندگویی هم گفته می شود. دریچه گرد تخت هوا را تا حد معمول به طور انشعابی به محیط تزریق می کند تا فشار هوای خروجی آن باعث اذیت شدن افرادی که در زیر دریچه سکونت دارند نشود. ارتفاع مناسب برای نصب این دریچه بین 3 تا 4 متر است. پوشش رنگ این دریچه ها الکترواستاتیک یا رنگ کوره ای با رال معمولا ۹۰۱۶ بوده و به جهت تنظیم فشار هوای عبوری از آن استفاده می گردد.

دریچه گرد تخت عموما در فضاهایی که ارتفاع سه متر به بالا دارند مورد استفاده قرار می گیرد. البته نهایت ارتفاع این دریچه هوا جهت هوادهی مناسب تا ۵ متر نیز می باشد. دریچه های گرد تخت مخصوص کانال های گرد می باشد، البته می‌توان با تبدیل چهارگوش این دریچه ها را به کانال چهارگوش متصل نمود. نوع پره هایاین نوع دریچه سقفی این امکان را فراهم می نماید تا دبی هوا به صورت ملایم به سمت پایین حرکت نماید و تهویه مطبوع ای در فضا ایجاد نماید.

 

کاربرد دریچه گرد تخت

دریچه گرد تخت در مکان هایی مانند فضاهای مسکونی و خانگی، اداری و تجاری، فروشگاه های بزرگ، ورزشگاه ها و باشگاه ها و سالن های ورزشی و تئاتر، فضاهای بیمارستانی و درمانی، کارخانه های صنعتی و همچنین در طراحی‌های سقف باز یا Exposed design و پلان باز یا Open plan مانند سالن‌های بزرگ نمایشگاه، سوپر مارکت‌ها، فرودگاه‌ها و … اشاره کرد. از این دریچه ها میتوان به عنوان نوعی از دریچه تایلی نیز بهره گرفت.

کاربرد دریچه گرد تخت

ویژگی های دریچه گرد تخت

دریچه گرد تخت یک پخش کننده هوا، از زیر مجموعه دریچه گرد است که در جهت استفاده از هوای رفت سیستم های گرمایشی و سرمایشی به کار می رود. پخش هوا در این مدل از دریچه، به صورت ۳۶۰ درجه است که به پخش همگن‌تر و یک دست تر جریان هوای عبوری کمک می‌کند. همچنین الگوی پخش هوای این مدل از دریچه‌ های تنظیم هوا به صورت پخش افقی وسیع Wide Horizontal می‌باشد و متناسب سقف هایی است که ارتفاع آن ها ۴ متر و کم است. این دریچه ها به علت ساختار پره های خود و ساختار آیرودینامیکی، صدای بسیار کمی را در هنگام عبور جریان هوا از روی پره ها ایجاد می کنند و باعث مزاحمت در محیط نمی شوند.

این دریچه ها به دلیل داشتن یک خروجی کاملا مدور و گرد، هوا را در تمام نقاط محیط هدایت می کند. همچنین میتوان با تعبیه دمپر های مخصوص در پشت این دریچه ها، میزان دبی هوا را به میزان دلخواهی تنظیم و کنترل کرد. از دمپرهایی که می توان برروی این دریچه استفاده کرد دمپر پروانه ای و دمپر دیسکی می باشد. همچنین می توان قاب اصلی را به پره ها به صورت فنری متصل نمود که قاب به تنهایی نصب گردد وبعد از نصب قاب دریچه را به صورت فنری به قاب متصل نمود.

مشخصات دریچه گرد تخت

دریچه گرد تخت در سایزهای مختلف قابل تولید می باشد. اولین سایز این دریچه ها ۱۰ سانتی متر می باشد و از 2.5 اینچ به بالا قابل تولید است. جنس آن نیز معمولاً آلومینیومی می باشد. پره ها و قاب دریچه گرد تخت توسط بوش های آلومینیومی و پیچ متری به یکدیگر متصل می گردد. در قدیم این دریچه ها را از جنس آهنی نیز می ساختند ولی با توجه به اینکه آلومینیوم سبکتر از آهن است و برای رنگ کاری بهتر است که جنس آلومینیوم استفاده شود تا در فضاهای رطوبتی دریچه شکل خود را از لحاظ ظاهری از دست ندهد. دریچه های گرد تخت آهنی به مرور زمان کنار گذاشته شد. البته هنوز در مواردی جزئی از این محصول استفاده می شود.

رنگ این دریچه ها سفید نیمه مات الکترواستاتیک می باشد، اما شرکت پخش نیرو سپهر مهار این امکان را فراهم کرده است تا بسته به فضای پروژه رنگ دریچه تخت قابل تغییر باشد. قیمت دریچه های گرد تخت بسته به سایز دهانه کانال دارد.

دریچه های گرد تخت با دو یا سه جا پیچ که به صورت خزینه بر روی قاب تعبیه می گردد قابل نصب است. البته در سایز های کوچک میتوان از فنر برای نصب استفاده نمود.

قیمت دریچه گرد تخت

مهم ترین آیتم برای تعیین قیمت دریچه گرد تخت جنس دریچه است که از آلومینیوم می باشد. موارد بعدی نوع و مدل آن و سپس به زمان ساخت و کیفیت رنگ را در بر می گیرد. برای مثال قیمت دریچه سقفی هوای گرد تخت در مدل ها و نوع های مختلف با جنس آلومینیومی در مقایسه با آهنی بالاتر است.پ

دلیل اصلی بالا بودن قیمت دریچه های آلومینیومی ، نوع متریال به کار رفته در آلیاژ های آن است. فاکتور دیگر در محاسبه ی قیمت آن، داشتن دمپر و یا نداشتن آن است. مسلما با اضافه شدن دمپر، هزینه ی محصول بالاتر می رود.کیفیت رنگ نیز در تعیین قیمت خالی از توجه نیست.

سایز دریچه های گرد تخت از ۱۰ سانت شروع می شود و هر ۲.۵ اینچ تا سایز ۵۰ سانت قابل تولید است.

قیمت دریچه گرد تخت

نصب دریچه گرد تخت

دریچه های سقفی گرد تخت قابلیت نصب روی انواع سقف‌های کاذب و همچنین اتصال مستقیم به کانال‌ های گرد را دارند. به دلیل اینکه فنرهای پره‌ها خاصیت جدا شوندگی از قاب دریچه را دارند، پره‌های این محصول را می‌توان به سهولت از قاب جدا کرد و عملیات نصب را از درون قاب یا فریم اجرا کرد که سبب عدم نیاز سوراخ پیچ روی ظاهر قاب می شود. که تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری فضا خواهد داشت.

دریچه گرد تخت از جمله دریچه‌های تنظیم هوای مورد توجه معماران و طراحان تاسیساتی می باشد که در پروژه‌های عمرانی و صنعتی به مقدار قابل توجه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.  در صورت نیاز و سلیقه ی مشتریان می توان دریچه را در مدل های مختلفی همراه با سوراخ پیچ در قاب، دمپر پشت دریچه‌ای پروانه‌ای، دمپر پشت دریچه‌ای نیم صفحه، تبدیل پشت دریچه جهت کانال فلکسی بل، دریچه داخل تایل آرمسترانگ و در انواع مختلف رنگ‌های پودری الکترو استاتیک طراحی کرد.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 3

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه گرد تخت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//