دریچه ضد انفجار

دریچه ضد انفجار

دریچه های ضد انفجار به طور خاص برای محافظت از فضای داخلی پناهگاه های نظامی و سایر انواع سازه های محافظ برای ایمنی افراد و تجهیزات در برابر موج انفجار مخرب ایجاد شده توسط انفجار طراحی شده است. دریچه‌های انفجار معمولا به عنوان بخشی از سیستم های تهویه / جابجایی هوا استفاده می‌شوند تا اجازه عبور آزادانه هوا به داخل و خارج از منطقه حفاظت شده را در شرایط عادی و اضطراری فراهم کنند.

در صورت انفجار، دریچه بطور خودکار بسته میشود و از ورود موج انفجار به منطقه محافظت شده جلوگیری می کند. دریچه های ضد انفجار شرکت پخش نیرو سپهر مهار نیز به عنوان دریچه های دو کاره (برای محافظت در برابر فازهای مثبت و منفی ناشی از انفجار) طراحی و ساخته شده‌اند که به هنگام انفجار به صورت خودکار عمل می‌کنند.

مشخصات دریچه ضد انفجار

دریچه های ضد انفجار کاملا در برابر خوردگی مقاوم هستند و المان های بسته شدن دریچه از آلیاژ آلومینیوم مخصوص، تمام فنرها از فولاد ضد زنگ و بدنه و قاب از جنس گالوانیزه گرم می باشد. و در مواردی خاص تمام تجهیزات دریچه های ضد انفجار از فولاد ضد زنگ ساخته میشود که برای کاربری های نفت، گاز و دریایی مورد استفاده قرار میگیرد.

مشخصات دریچه ضد انفجار

مزایای دریچه ضد انفجار

  • با توجه به دارا بودن قاب مقاوم امکان نصب روی سطح دیوار، درهای دو لنگه و تک لنگه و به طور خاص در ساختمان‌هایی که ریخته گری قاب دریچه در بتن امکان پذیر نمی باشد.
  • قابلیت نصب در داخل کانال
  • طراحی شده برای حداکثر بار انفجار طولانی مدت با فشار اوج منعکس شده 100 کیلو پاسکال (1 بار)
  • عملکرد با اختلاف 1 و 2 بار در دو طرف

این محصول مشخصات و کاربردهای بسیار مشابه به دمپر ضد انفجار دارد که پیشنهاد میکنیم در صفحه مربوطه مطالعه نمایید. همچنین محصول پرکاربرد دیگر در همین زمینه یعنی دمپر آتش نیز ممکن است برای شما کاربردی باشد.

 

قیمت دریچه ضد انفجار

قیمت دریچه ضد انفجار معمولاً به عوامل زیادی بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد. برخی از عوامل کلیدی که می‌تواند تأثیرگذار باشد عبارتند از:

  1. کیفیت و استاندارد: دریچه‌های ضد انفجار معمولاً برای اطمینان از ایمنی کاربران در محیط‌های خطرناک طراحی شده‌اند. دریچه‌های با کیفیت بالا که استانداردهای ایمنی را رعایت کرده باشند، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.
  2. جنس ساخت: جنس ساخت دریچه نیز قیمت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مواد با کیفیت و مقاومت بالا می‌تواند و ضخامت متریال هزینه را افزایش دهد.
  3. ابعاد و سایز: ابعاد و سایز دریچه نیز می‌تواند بر قیمت تأثیرگذار باشد. دریچه‌های بزرگتر و با ظرفیت بیشتر ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.
  4. قابلیت‌های ویژه: دریچه‌هایی که دارای ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت در برابر حرارت بالا، مقاومت در برابر محیط‌های شیمیایی خاص و ضد آب هستند، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.

برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات دقیقتر درباره قیمت دریچه ضد انفجار، بهتر است با کارشناسان شرکت پخش نیروی سپهر مهار که در این زمینه فعالیت می‌کنند تماس بگیرید و اطلاعات کامل را از آن‌ها دریافت کنید.

 

اجزای تشکیل دهنده دریچه های ضد انفجار

دریچه‌های ضد انفجار معمولاً از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند. این اجزا با همکاری یکدیگر برای ایجاد یک سیستم ایمنی و قابل اطمینان در برابر انفجار‌ها عمل می‌کنند. اجزا اصلی این دریچه‌هاعبارتند از:

  1. بدنه دریچه: بدنه دریچه از مواد مقاومی مانند فولاد ضدزنگ، آلومینیوم و یا استیل تولید می‌شود. این بدنه باعث ایجاد سازوکار ایمنی در مقابل انفجار‌ها می‌شود.
  2. شلاف‌ها: شلاف‌ها (دریچه صفحه‌ای) در قسمت بالا و پایین دریچه قرار می‌گیرند و هنگام انفجار، تحت تأثیر فشار اعمال شده و مسیر گازهای انفجاری را مسدود می‌کنند. شلاف‌ها معمولاً از موادی مقاوم و ضد سایش مانند استیل و یا آلیاژهای خاص ساخته می‌شوند.
  3. منطقه انفجاری: دریچه‌های ضد انفجار معمولاً یک منطقه انفجاری همراه دارند که جهت کنترل انفجار و جذب انرژی اضافی استفاده می‌شود. این منطقه می‌تواند شامل جاذب‌های حرارتی مانند سنگ پایه است.
  4. مکانیزم آزاد‌ سازی: در صورت افزایش فشار در داخل دریچه به علت انفجار، مکانیزم‌های آزادسازی (مانند لوله‌های فشاری یا سازوکارهای اتوماتیک) فشار را تخلیه می‌کنند تا از آسیب به دریچه جلوگیری شود.
  5. سیستم کنترل: در برخی موارد، دریچه‌های ضد انفجار دارای سیستم کنترل هستند که نقشی در فعال و غیرفعال کردن دریچه با توجه به شرایط محیطی و فشار ایفا می‌کند.
  6. سیستم هشداردهی: یک سیستم هشدار دهی ممکن است در دریچه‌های ضد انفجار نصب شود تا وقتی که فشار بالای مجاز در داخل دریچه رخ داده باشد، به کاربران اطلاع رسانی شود.

مزایای دریچه ضد انفجار

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 2

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
دسته بندی:
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه ضد انفجار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//