دریچه بازدید کناف

دریچه بازدید کناف

دریچه سقف کاذب یا همان دریچه بازدید کناف، در سقفها یا دیوارهای کاذب جهت بازدید شیرآلات تاسیساتی یا بازدید فن کوئل مورد استفاده قرار می گیرد. مخفی بودن قاب این دریچه و نداشتن قفل بر روی این دریچه از مزیت این نوع دریچه بازدید میباشد. فریم و قاب این دریچه آلومینیومی می باشد و متریال داخلی قاب از جنس کناف یا MDF و یا آلومنیومی قابل ساخت و اجرا می باشد.

از دیگر امکانات دریچه های سقف کناف قفل تاچ یا مگنتی آن می باشد که به صورت مخفی در پشت دریچه قرار می گیرد. دو سیم بکسل در طرفین این دریچه جهت کنترل کردن بازشو دریچه قرار گرفته است. این دریچه با توجه به اینکه فریمی ندارد و به صورت مخفی می باشد از نظر معماری یکی از پر کاربردی ترین دریچه ها در چند سال اخیر شده است.

دریچه کناف میتواند با مکش و بدون مکش ساخته شود. همچنین در صورت درخواست مشتری قابلیت این را دارد که با کاشی یا سرامیک در دیوار نصب گردد. یکی دیگر از مزیت های دریچه سقف کاذب شرکت پخش نیرو سپهر مهار این است که محدودیتی در ابعاد برای مشتری تعریف نکرده است و با هر ابعاد و اندازه ای تولید و عرضه می گردد.

دریچه های بازدید کناف یکی از انواع دریچه بازدید تاسیسات محسوب میشوند.

ساختار دریچه بازدید کناف

دریچه های کناف، در انواع و ابعاد گوناگون جهت نصب و استفاده در سیستم های مختلف ساخت و ساز خشک، سقف و دیوار، مورد استفاده قرار میگیرند. با استفاده از این دریچه ها، بازدید تاسیسات بالای سقف کاذب یا درون فضای دیوار ها و در صورت لزوم تعمیرات آنها بسیار ساده تر خواهد بود. در مقابل در دیوار ها و سقف های بنایی شده و یا سقف های کاذب با رابیتس و گچ و خاک ، برای دسترسی به فضاهای بالا یا پشت آنهاباید تخریب انجام شود.

ساختار دریچه سقف کاذب کناف از یک قاب فلزی اصلی سبک، ظریف و در عین حال مقاوم و نیز یک قاب درب تشکیل شده است که پنل گچی داخل آن قرار می گیرد. برای باز و بسته کردن درب دریچه، از یک لولای فلزی استفاده میشود که عملکرد آن را بسیار ساده میکند. علاوه بر این برای رعایت اصول ایمنی علاوه بر لولای فنری، از یک کابل ظریف هم برای اتصال قاب درب به قاب اصلی و مهار آن استفاده میشود.

ساختار دریچه کناف

کاربردهای دریچه سقف کناف

دریچه بازدید کناف موجب راحتی کار در زمینه ی تاسیسات بالای سقف کاذب و یا درون فضای دیوار میشود و درصورت عدم نصب دریچه کنافی در دیوار یا سقف بنایی شده و یا سقف های کاذب با متریالی مانند: رابیتس،گچ و خاک برای دسترسی به تاسیسات نصب شده نیاز به تخریب دیوار یا سقف خواهد شد. امروزه به دلیل اینکه در اکثر ساختمان ها تاسیسات ساختمانی در داخل دیوار و سقف کاذب قرار داده میشود باید حتما قابل دسترس باشند. دریچه سقف کاذب کناف درحین بازبینی آسان، یکپارچگی سطح و زیبایی فضا را در اختیار شما قرار می دهد.

برای دسترسی آسان تر به سیم ها، کابل تلفن، شیر فلکه ها و… به دریچه بازدید کناف نیاز داریم. کاربردهای دیگر میتواند شامل بازدید نقاط لوله کشی، شیرآلات فاضلاب، محل نصب دستگاه ضد حریق، بازدید از تاسیسات الکتریکی و الکترونیکی مثل تابلوهای تلفن و کابل کشی اینترنت، شبکه های کامپیوتری، جعبه تفکیک برق و تلفن، محل عبور کابل های برق، محل نصب آنتن مرکزی و مودم بی سیم…و درتمامی مناطقی که دسترسی به سقف و پشت بام نیاز است کاربرد دارد.

پیشرفت و گسترش تکنولوژی موجب شد در طراحی و ساخت منازل و ساختمان ها به سمت ابزارها و وسایل نو و پیشرفته حرکت کنیم. نکته ی حائز اهمیت در صنعت امروزی مبنا فقط ساخت و تکمیل شدن ساختمان نیست بلکه ارزان تر شدن ساخت، سبک شدن بنا، مقاوم تر شدن بنا در برابر حوادث و بالا رفتن و سرعت عمل ساخت است. در همین راستا استفاده از دریچه های بازدید در سقف های کاذب کناف یکی از مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

ویژگی های دریچه کنافی

ویژگی های دریچه سقف کاذب را می توان در بخش های زیر خلاصه کرد:

  1. نصب بسیار آسان دریچه کنافی.
  2. قابلیت نصب روی انواع دیوار و سقف کاذب بدون نیاز به تغییر مصالح.
  3. امکان ساخت با گزینه های ضد آب و ضد حریق در صورت درخواست خریدار.
  4. قابلیت تبدیل به در مخفی و در پنهان برای افزایش زیبایی و جذابیت در فضا.
  5. قابلیت اجرای پوشش های مختلف بر روی دریچه برای تطابق بیشتر با محل نصب.
  6. قابلیت ساخت در اندازه های استاندارد و دلخواه بر طبق نیاز خریدار.
  7. دارای کابل محافظ برای جلوگیری از در رفتن و سقوط درب.
  8. قابلیت نصب روی سقف های مشبک و شبکه ای کناف
  9. مناسب برای محیط های مرطوب و خیس.
  10. تعمیر و نصب راحت.
  11. استحکام زیاد به دلیل اینکه جنس پروفیل های قاب از آلیاژ آلومینیوم است.
  12. امکان رنگ کردن.
  13. وزن سبک
  14. قیمت و ظاهری زیبا و مناسب.
  15. قابلیت نصب روی کاشی و کلیه سطوح با ظاهری پنهان.
  16. قابلیت جدا شدن درب از قاب.

مزایا و معایب دریچه سقف کاذب (کناف)

  • یک کابل ظریف و در عین حال مستحکم در پشت دریچه باعث میشود درب از قاب جدا نشود. این کابل که از یک طرف به قاب اصلی و از طرف دیگر به قاب متصل است. این کابل توسط یک چفت به قاب دریچه متصل شده است.
  • نصب آسان : نصب دریچه های سقف کاذب آسان است.
    برای نصب دریچه کناف به صورت مختصر مراحل زیر انجام میشود:
    ۱- علامت گذاری محل نصب دریچه با استفاده از قاب آن. ۲- برش پنل به ابعاد مورد نظر. ۳- قرار دادن قاب اصلی دریچه کناف درون دیوار و پیچ کردن آن به پنل. ۴- نصب قاب درب دریچه.
  • ظاهر بسیار مناسب و متناسب با سقف محل نصب.
  • کارکرد بسیار ساده.
  • استحکام بالا: جنس پروفیلهای قاب دریچه ها از آلیاژ آلومینیوم بـوده و طراحی و ساخت مبتکرانه و شکل خاص آنها، این دریچه را بـه قطعهای مستحکم و بـا دوام تبدیل نموده است.
  • قیمت بسیار مناسب: در مقایسه با مزایا و عملکرد بسیار عالی این محصول، قیمت مناسب نیز به عنوان مزیت ویژه دیگر آن به شمار میرود.

مزایای دریچه بازدید کناف

 

یکی از معایب این دریچه ها که در قبل از محاسن این دریچه ها به حساب می آمد، قفل مگنتی دریچه های کنافی است. اگر کاربر به اشتباه یک طرف درب را باز کند و به کنار دریچه جهت باز شدن فشار بیاورد بلافاصله مگنت از دور خارج می شود. از معایب دیگر قفل مگنت این می باشد که در هنگام باز شدن در موقعی که فشار به دریچه می آوریم بتواند کنار دریچه و سقف می شکند و نمای بدی به سقف می دهد.

شرکت پخش نیرو سپهر مهار در راستای به روزرسانی محصولات خود و رفع معایب دریچه های بازدید کناف توانست این محصول را با تجهیزات جانبی و مهندسی شده به صورت وزنی لولایی تولید کند که کمک بزرگی به مجموعه ها شد که هم قفل مگنت حدف گردد و هم شکستگی در سقف ایجاد نگردد.

از دیگر دریچه های پرکاربرد دیگر میتوان به دریچه بازدید فن کویل و دریچه داکت اسپلیت اشاره کرد که توسط شرکت پخش نیرو تولید و عرضه میشود.

 

قیمت دریچه بازدید کناف

مبنای تعیین قیمت دریچه کناف ابعاد بازشو درب می باشد و متریال داخل درب نیز تاثیر گذار در نحوه قیمت گذاری می باشد. رنگ این محصول ۹۰۱۶ سفید می باشد ولی این شرکت این امکان را برای مشتری فراهم نموده است تا بسته به مکان نصب رنگ هم قابل تغییر باشد. برای استعلام قیمت دریچه سقف کناف میتوانید با کارشناسان فروش شرکت پخش نیرو سپهر مهار تماس بگیرید تا بعد از بررسی پروژه و تعداد مورد نیاز قیمت نهایی را ارائه کنند.

ابعاد و مشخصات فنی دریچه بازدید کنافی

دریچه ها و درب های بازدید کناف در سایز های استاندارد 20*20 – 30 * 30 – 40*40 – 50*50 – 60*60 تولید می شوند. در عین حال در صورت نیاز در سایز های سفارشی نیز هم به صورت وزنی و هم با قفل و لولا قابل تولید می باشد. پنل گچی سبز رنگ MR hستفاده شده در دریچه های دسترسی کناف، در همه ی ابعاد دارای ضخامت 12میل می باشد.

معمولا در ابعاد بالای 100 سانتیمتر و به طور کلی مواردی که وزن دریچه بازدید کناف زیاد باشد این دریچه ها به صورت وزنی تولید می شوند. این امر به این دلیل است که قفل مخفی تحمل بار سنگین را نداشته و فشار بیش از حد موجب خرابی قفل و در نهایت طول عمر کوتاه تر درب های بازدید کناف نصب شده روی سقف می گردد.

در سایزهای بزرگ نیز دریچه ها به صورت 2 یا 3 لنگه تولید میشوند تا آلومینیوم های میانی به علت سنگینی بسیار زیاد دچار کمانش و یا تاب گرفتگی نشوند.

قیمت دریچه کناف

دریچه های سقف کناف دارای پنل های مختلفی هستند که متناسب با شرایط آب و هوایی و کاربری هر پروژه میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه به معرفی انواع مختلف این پنل ها پرداخته شده است.

  • پنل MR: این پنل به رنگ سبز است که ضد رطوبت میباشد.
  • پنل FR: تقریبا به رنگ صورتی بوده و ضد حریق می باشد.
  • پنل RG: به رنگ خاکستری می باشد که نه ضد حریق می باشد و نه ضد رطوبت ولی سبک ترین نوع پنل است.
  • پنل FM: به رنگ سبز است که هم ضد حریق است و هم ضد رطوبت و سنگین ترین نوع پنل است.

نصب دریچه سقف کاذب کناف

با در نظر گرفتن ابعاد و موقعیت دریچه و فاصله گذاری ممکن است دریچه بازدید کناف به صورت ساده یا با استفاده از قاب کمکی نصب شود. زمانی به قاب کمکی نیاز داریم که سایز غیر استاندار باشد و یا فاصله بین لبه قاب و دریچه  از اندازه ی مجاز بیشتر باشد.

دریچه سقف کاذب از دو مدل کناف وزنی و کناف مگنتی تشکیل شده است. محل نصب دریچه ی کناف وزنی روی سقف است و از دو تاچ جهت باز و بسته شدن آسان درب استفاده شده است. قاب ها با استفاده از 8 پیچ (4ضلع هر کدام 2 پیچ) بر روی سطح نصب میشود.

از محاسن تولید این محصول توسط شرکت پخش نیرو استفاده از تاچ به جای مگنت در دریچه ی بازدید کناف وزنی است که باز و بسته شدن درب را تسهیل می سازد. دریچه ی کناف مگنتی بر روی سطح دیوار نصب میشود (برای پوشش کابل برق و…) و جنس درب آن سرامیکی است و با استفاده از دو مگنت درب بازو بسته میشود. مگنت ها از باز شدن بیش از اندازه درب جلوگیری میکنند و باعث کنترل آن می شوند. مراحل نصب به شرح زیر است:

  1. در روند نصب ابتدا باید محل نصب را با استفاده از قاب دریچه بازدید علامت گذاری کنیم.
  2. پنل گچ MR ضد رطوبت به طول و عرض 60 میلی متر برش داده می شود.
  3. قاب اصلی داخل سقف یا دیوار کاذب قرار می گیرد.
  4. پیچ کردن قاب اصلی به پانل گچی.
  5. نصب قاب درب دریچه.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 5

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه بازدید کناف”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//