دریچه باران گیر

دریچه باران گیر

دریچه باران گیر جهت هدایت هوای خروجی پکیجها و هودها در ساختمانها بر روی دیوار بیرونی در نمای ساختمان استفاده می گردد. دریچه های باران گیر کاربردهای مختلفی دارد. از جمله می توان از آن در خروجی فن ها یا هود آشپزخانه استفاده کرد. همچنین می توان از آن در نمای ساختمان ها استفاده کرد، زیرا برای استفاده در محیط های خارجی کاملاً مناسب است. به همین دلیل است که به آنها، دریچه نما و دریچه هوای تازه نیز گفته می شود.

کاربرد دریچه باران گیر (هوای تازه)

دریچه باران گیر نوعی از دریچه هوا است که از ورود باران، گرد و غبار، حشرات و سایر مواد خارجی به داخل کانال هوا جلوگیری می کند. این دریچه ها معمولاً در محیط های خارجی مانند نمای ساختمان ها، خروجی فن ها و هود آشپزخانه ها استفاده می شوند.

موارد استفاده دریچه باران گیر عبارتند از:

  • محافظت از کانال های هوا در برابر ورود باران و سایر مواد خارجی
  • جلوگیری از آلودگی هوا در داخل ساختمان
  • جلوگیری از ورود حشرات به داخل ساختمان
  • افزایش کارایی سیستم هوا رسانی

انواع دریچه باران گیر نما

براساس شکل هندسی این دریچه ها در دو نوع گرد و چهارگوش ساخته میشوند.

دریچه باران گیر گرد

نیم کره گرد در بالای این دریچه کمک می کند تا باران به داخل ساختمان هدایت نشود. گریل های ۹ سانتی متری ایجاد شده بر روی این دریچه وظيفه عبور هوای داخلی را بیرون دارند. همچنین استفاده از دریچه های باران گیر گرد باعث می شود باد به داخل ورود پیدا نکند و توری پشت هم از عبور حشرات و ذرات معلق به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

جنس این دریچه باران گیر تماما آلومینیومی است و با پوشش رنگ الکترواستاتیک با رال های متفاوت تولید و عرضه می گردد. دریچه های نمای در شکل گرد دو سایز ۱۰ و ۱۵ سانتی متر قابل تولید است.

دهانه پشت دریچه با ۱.۵ سانتی متر خلاصی تولید می شود که جاگذاری دریچه به راحتی انجام پذیرد.

دریچه باران گیر گرد

دریچه باران گیر پره Z

دریچه باران گیر پره Z نوعی از دریچه هوا است که به طور معمول در کانال های برگشت هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این دریچه از ورود باران و سایر مواد خارجی به داخل کانال هوا جلوگیری می کند. پره های موجود در این دریچه به شکل حرف Z انگلیسی قرار گرفته اند و به نحوی آرایش یافته اند که امکان دید از خارج به داخل کانال هوا را به طور کامل مسدود می کند.

دریچه های باران گیر پره Z معمولاً بزرگ هستند، اما ابعاد آنها قابل تغییر و تنظیم است. این دریچه ها معمولاً از جنس آلومینیوم ساخته می شوند که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و فشار دارد. همچنین عمر مفید بالایی دارند. این نوع دریچه ها هم به شکل گرد و هم به شکل مربعی ساخته می شوند.

این دریچه های هوای تازه دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است. این ویژگی برای دریچه هایی که در محیط بیرون و محیط های عمومی قرار می گیرند ضروری است، زیرا باید در برابر ضربه مقاوم باشند.

دریچه های باران گیر پره Z را می توان در رنگ های مختلف و متنوعی تولید کرد. رنگ های پودری الکترو استاتیک معمولاً برای این نوع دریچه ها استفاده می شود زیرا ماندگاری بالایی دارند و در برابر رطوبت مقاوم هستند.

دریچه باران گیر پره z

مزایای دریچه های باران گیر نما

دریچه های باران گیر دارای مزایای متعددی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربه، فشار و رطوبت
  • ضد زنگ بودن
  • امکان استفاده در انتهای مسیر اگزاست انواع فن های دیواری موجود در نمای ساختمان
  • جلوگیری از نفوذ باران، مواد اضافه و حشرات موذی
  • امکان افزایش کارایی با نصب توری
  • ایجاد افت فشار کم و بالاترین میزان دبی عبوری

از محصولات مشابه به این دریچه میتوان به دریچه تامین هوا ، دریچه برگشت پره Z و دریچه پادری اشاره کرد.

قیمت دریچه باران گیر (هوای تازه)

قیمت سایز ۱۰ سانتی متری دریچه های باران گیر ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سایز ۱۵ این محصول ۳۰۰ هزار تومان می باشد. البته این قیمت ها حدودی می باشد و بسته به قیمت روز آلومینیوم محاسبه می گردد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قیمت دریچه هوای تازه نما

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 1

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه باران گیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//