دمپر کانالی صنعتی

دمپر کانالی

– دمپر کانالی به دلیل ساختار صنعتی از استحکام بالایی برخوردار بوده و متناسب با جریانات شدید هوا با دبی و فشار بالا طراحی می گردند.
– در صورت درخواست با اضافه کردن نوارهای عایق در بین دو جداره لبه پره ها می توان نشتی را به حداقل رساند.
– دمپرهای کانالی را می توان به صورت دستی و یا به صورت موتوری کنترل نمود.

دمپر کانالی

دمپر کانالی صنعتی یکی از پر مصرف ترین نوع تجهیزات تهویه هستند که در پروژه های اغلب صنعتی مورد استفاده در قرار می گیرند. اصولاً دمپرهای بین کانال صنعتی از یک یا چند تیغه متحرک با متریال های مختلف ساخته می شوند که بنا به محل نصب و نوع کارایی آنها انواع و اسامی مختلفی دارند.

ضخامت ورق این نوع از دمپر هوا حداقل از ورق 0.5 شروع می شود و در دمپرهای صنعتی تا ورق بیست میلی متر نیز تولید و عرضه می گردد. فلنچ دمپر های کانالی صنعتی معمولا در حالت پر استفاده از ۳ سانتی متر و۴ سانتی متر می باشد.

موارد مصرف دمپر کانالی صنعتی

دمپر کانالی صنعتی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاههای اتمی و سایر صنایع سنگین مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول از ورق کربن استیل، ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم و ورق استنلس استیل ساخته میشود. این محصول یکی از انواع دمپر صنعتی و نوعی از دمپر بین کانالی است که توسط پخش نیرو طراحی و ساخته میشود.

بطور کلی از دمپر های کانالی برای کنترل میزان هوای عبوری در کانال ها در پشت دریچه ها یا مابین کانالهای هوا استفاده می گردد. دمپرهای کانالی صنعتی به دو صورت گرد و چهار گوش قابل تولید می باشد. جنس ورق ساخت این تجهیز در اکثر پروژه ها از گالوانیزه می باشد اما قابلیت ساخت با آلومینیوم نیز وجود دارد.

کاربرد دمپر بین کانالی

 

قابلیت های دمپرهای کانالی صنعتی

  • این دمپر بدون هیچگونه محدودیت از نظر سایز و جنس و دبی و فشار، به صورت مستقل طراحی می شوند.
  • دمپر کانال صنعتی به دلیل ساختار صنعتی از استحکام بالایی برخوردار بوده و متناسب با جریانات شدید هوا با دبی و فشار بالا طراحی می گردند.
  • در صورت درخواست با اضافه کردن نوارهای عایق در بین دو جداره لبه پره ها می توان نشتی را به حداقل رساند.
  • دمپر صنعتی کانالی را می توان به صورت دستی و یا به صورت موتوری کنترل نمود.
  • شکل پروفیل پره ایرفویل سبب به حداقل رساندن افت فشار روی پره ها میشود. استفاده از میل گرد سرتاسری در پره باعث افزایش مقاومت پره ها در برابر جریانات قوی هوا روی دمپر می شود.
  • حرکت پره ها می تواند هم به صورت متقابل و هم به صورت موازی طراحی شود.
  • استفاده از نوارهای هوابندی با طراحی ویژه در دیواره این دمپر ها درصد هوابندی دمپر را بسیار بالا می برد.
  • دارای مکانیزم حرکتی خاص روان و نرم.

قیمت دمپر مابین کانال صنعتی

مبنای قیمت در دمپر کانالی صنعتی بسته به ابعاد دمپر و نوع متریال مصرفی و ضخامت ورق استفاده شده بستگی دارد. به عنوان مثال ورق استیل زمانی که در دمپر کانالی استفاده می گردد قیمتی تا چندین برابر بالاتر از دمپری کانالی که از ورق گالوانیزه ساخته می شود دارد.

قیمت دمپر کانالی

برای رتبه بندی قیمت دمپر های کانالی می توان گفت دمپر ها با جنس استیل در رتبه اول از لحاظ قیمت و دمپرهای آلومینیومی در رتبه دوم ودمپرهای گالوانیزه و آهنی در رتبه سوم و چهارم قرار دارد. البته باید دقت داشت این مطلب در زمانی درست است که اسپک درخواستی در شرایط یکسان باشد. یعنی برای مثال ضخامت در همه دمپر ها از ورق یک میل باشد.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 2

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
دسته بندی: , نوع محصول:
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دمپر کانالی صنعتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//