کلاهک دودکش چینی

کلاهک دودکش چینی

کلاهک دودکش چینی، زیر مجموعه دسته محصول کلاهک دودکش است و تاج این کلاهک که شبیه کلاه چینی است، سبب شده تا این نام گذاری برای آن صورت گیرد. با ساخت منحصر به فرد و ظاهر زیبای آن، از ورود آلاینده ها و موجودات مختلف جلوگیری شده و با بکار گیری مواد مناسب برای ساخت آن که مقاومت مناسبی در برابر اکسیداسیون دارند، عمر مفید کارکرد محصول افزایش پیدا می کند. کلاهک های چینی در قسمت پشت بام مکان های مختلف نصب می شود و مورد استقبال زیادی از جانب مشتریان قرار می گیرد. با نصب توری و درپوش نیز از این محصول محافظت می شود.

کلاهک دودکش چینی، همانند تمامی درپوش ها یا کلاهک های دودکش که زیر مجموعه آن است، از متریال مختلفی طراحی می شوند. نوع متریال استفاده شده برای ساخت این کلاهک باید به گونه ای باشد که در مقابل عواملی نظیر: آلاینده ها، مواد شیمیایی، ذرات آلوده و میکرونی و رطوبت مقاومت خوبی داشته باشد، که این مواد به مقاومت زیادی در برابر خوردگی اکسیداسیون نیاز دارند. این‌ ویژگی سبب می شود کلاهک چینی عمر مفید بیشتری داشته باشد و به جایگزین و بازسازی کمتری نیاز داشته باشد.

اگر از کلاهک چینی به منظور تخلیه دود و یا آلودگی اسیدی و خورنده استفاده شود، روکش آن نباید از ورق های ۳۱۶ عیار باشد چون باعث تخریب آن می گردد. تاج این کلاهک شبیه کلاه چینی است، به همین خاطر آن را کلاهک چینی می نامیم. این کلاهک ها در بخش پشت بام ساختمان های مختلف نظیر ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری و کارخانه و… نصب می شوند. از این تجهیز برای خروج گازهای تولید شده در ساختمانهای مسکونی و تجاری به شکل ایمن استفاده میشود.

شرکت پخش نیرو سپهر مهار تولید کننده انواع کلاهک دودکش در انواع مختلف برای کاربردهای صنعتی و خانگی میباشد.

ساخت کلاهک دودکش چینی

فاصله میان تاج کلاهک چینی و پایه آن به گونه ای طراحی می شود که از عبور دود و آلودگی و همچنین برف و باران ممانعت میکند. با وجود این فاصله شرایط برای ورود پرندگان و آلودگی فراهم می شود. بنابراین برای پر کردن این فواصل اقداماتی صورت می گیرد که جنس آن باید بالاترین مقاومت به خوردگی و استحکام را داشته باشد. پس باید مشبک یا توری باشد تا از انتشار دود و آلودگی درون دودکش جلوگیری نکند. اگر توری نباشد خروجی هوا بسته شده و دودکش نمی تواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد.

ساخت کلاهک چینی

ابعاد کلاهک چینی

اندازه و ضخامت درپوش های این کلاهک بر اساس تولید و خواست مشتریان متفاوت است و هر چقدر قطر لوله اصلی دودکش کمتر باشد، ضخامت درپوش طراحی شده نیز کمتر است که در چنین مواردی می توان از طریق روش همپوشانی برای نصب هود اگزوز استفاده کرد.

در حالتی که قطر لوله بزرگ‌تر است، ضخامت درپوش نیز بزرگ‌تر می شود و برای استحکام آن به هنگام نصب از فلنچ استفاده می شود.در ابعاد بزرگ می توان به کمک فلنچ کلاهک را چند تکه ساخت.

انواع کلاهک دودکش چینی

این کلاهک ها از نظر ساختار بیرونی به دو مدل تقسیم می شوند. کف درپوش طرح چینی (کروی) به شکل یک استوانه سوراخ طراحی شده است و کف درپوش طرح چینی (مستطیلی) به شکل تاس سوراخ طراحی می شود. اما شکل تاج درپوش های دودکش چینی که به دو مدل کروی و مستطیلی تقسیم می شود، تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند.

از دیگر محصولات مشابه در همین زمینه میتوان به کلاهک دودکش ژاپنی، کلاهک دودکش آلمانی و کلاهک گردان اشاره کرد که توسط شرکت پخش نیرو سپهر مهار تولید و عرضه میشود.

انواع کلاهک دودکش چینی

مزایای کلاهک چینی

  1. مکش بالا به دلیل طراحی خاص
  2. مقاومت زیاد در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی
  3. جلوگیری از ورود رطوبت، آب باران، گرد و خاک و پرندگان به داخل دودکش که با استفاده از در پوش و توری نیز از آن محافظت می شود
  4. ظاهری شیک و دکوراتیو
  5. امکان طراحی در ابعاد مختلف
  6. طراحی درپوش های متعدد و زیاد در ابعاد مختلف برای قرارگیری بر روی لوله های دودکش
  7. وزن کم و مناسب

قیمت کلاهک دودکش چینی

قیمت کلاهک طرح چینی با تغییر ابعاد و ضخامت قطر لوله ها، افزایش و کاهش پیدا می‌کند و با افزایش قطر و طول این کلاهک، شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود. همچنین جنس ورق مصرفی آن و قیمت روز ابزارآلات و ورق ها را نباید نادیده گرفت. برای اطلاع بیشتر از قیمت و مشاوره فنی با کارشناسان فروش شرکت پخش نیرو سپهر مهار تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 13

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
دسته بندی:
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کلاهک دودکش چینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//