دریچه سقفی چهارگوش

دریچه چهارگوش سقفی

دريچه سقفی چهارگوش آلومينيومی دریچه ای از نوع سقفی و قابل استفاده در متر می باشد. متناسب با محل نصب دریچه‌ها می‌توان از مدل‌های ۴ طرفه ۳ طرفه ۲ طرفه و ۱ طرفه استفاده نمود.

دريچه سقفی چهارگوش آلومينيومی دریچه ای از نوع سقفی است که دارای پره های متوالی بوده که باعث پخش یکنواخت هوا میشود. به دلیل قدرت پخش هوای بالایی که این دریچه ها دارند، فضای زیر سقف به سرعت از لحاظ دما و اختلاط هوا معتدل میشود. این دریچه ها در اماکن مسکونی، تجاری و اداری و صنعتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.

متناسب با محل نصب دریچه‌ها می‌توان از مدل‌های ۴ طرفهُ ۳ طرفهُ ۲ طرفه و ۱ طرفه استفاده نمود. جنس قاب و پره این دریچه از آلومینیوم مرغوب تولید شده و همچنین قابلیت نصب انواع دمپر چهارگوش (موازی و متقابل) و همچنین تبدیل‌های پشت دریچه‌ای در صورت نیاز مشتری وجود دارد. این دریچه ها یکی از پرکاربردترین مدلهای دریچه سقفی محسوب میشوند.

دریچه چهارگوش سقفی

کاربرد دریچه سقفی چهارگوش

بطور کلی انواع دریچه سقفی چهارگوش از دریچه های پر مصرف در صنعت تهویه می باشد. انتقال هوا در ساختمانهای مسکونی و ادارات و مکانهای تجاری و صنعتی و کلا در تهویه رفت و برگشت به صورتهای مختلف است. این انتقال هوا بصورت سقفی بدین گونه می باشد که کانالهای هوا از دستگاه های هواساز یا سانتریفیوژها به نقاطی که قرار است دهش یا برگشت هوا از سقف را داشته باشیم کانال کشی شده و در محل مورد نظر هوا یا بصورت رفت و یا بصورت برگشت هدایت میشود.

یکی دیگر از انواع پرکاربرد دریچه های تنظیم هوا که در سقف نصب میشوند دریچه گرد میباشد.

کاربرد دریچه سقفی چهارگوش

انواع دریچه سقفی چهار گوش

دریچه چهار گوش سقفی میتواند به صورت چهار طرفه، سه طرفه، دو طرفه یا یک طرفه طراحی و ساخته شوند که هر یک از این مدلها بنا بر نیاز مورد استفاده قرار میگیرد. الگوی پرتاب باد در این دریچه ها بصورت افقی و یکنواخت می باشد.

دریچه های سقفی چهارگوش را می توان بصورت برجسته و کلاف پهن و دور باز تولید کرد. البته در دریچه های کلاف پهن باید به این نکته توجه داشت که این دریچه محدودیت در ابعاد دارد، به این علت که بازشو سقف هفت سانت از ابعاد دریچه باید بزرگتر باشد و کانال متصل شده به پشت دریچه نیز باید حداقل دو سانتی متر بالاتر از تراز سقف باشد. این نوع دریچه ها از دو مدل پره ثابت و پره جدا شونده قابل تولید و عرضه می باشد. همچنین دریچه های فوق می تواند با انواع دمپر هوا ترکیب شوند.

دریچه های سقفی چهارگوش را می توان در تایل آرمسترانگ نیز استفاده کرد. می‌توانید مدلهای مختلف مشابه را در صفحه دریچه سقفی تایلی مشاهده نمایید.

انواع دریچه سقفی چهارگوش

در طراحی های جدید مهندسین طراح پروژها برای رفت و یا برگشت هوا به علت زیبایی معمولا دریچه خطی (خطی صفر درجه یا 30 درجه و یا اسلات) را به دریچه های چهارگوش ترجیح می دهند. با طراحی خطی سقفی این امکان به وجود می آید تا انتقال هوای مناسبی در رفت و برگشت داشته باشیم.

به عنوان‌ مثال یکی از معایب در پاساژهای تجاری در استفاده از انواع دریچه سقفی چهار گوش این بود که در محل هایی که دریچه نصب بود مقدار مناسبی از هوا ریزش داشت؛ اما اگر شما چند قدم از محل نصب دریچه دور می شدید در تابستان گرما و در زمستان سرما احساس می کردید. به همین علت به دستگاه‌ها فشار بیشتری وارد می شد تا محل مورد نظر از لحاظ گرمایش و یا سرمایش متعادل گردد. حتی در خیلی از موارد مشاهده می شد کل دریچه را باز می کردند تا هوای مناسبی تخلیه گردد. با طراحی خطی سقفی این مشکل کاملا برطرف شد.

قیمت دریچه سقفی چهارگوش

قیمت دریچه های سقفی چهارگوش وابسته به انتخاب نوع محصول قابل تغییر است. با توجه به متریال مصرفی در دریچه ها و سبک بودن و یا سنگین بودن پروفیل بر حسب انتخاب دریچه، قیمت متفاوت می باشد. با توجه به اینکه نوع جنس مصرفی در ساخت این محصول در شرکت پخش نیرو آلومینیومی می باشد قیمت دریچه سقفی چهارگوش بسته به انتخاب محصول متفاوت است. از موارد دیگری که در قیمت دهی حائز اهمیت است ابعاد داخل به داخل کانال و یا پلنیوم می باشد.

قیمت دریچه چهارگوش سقفی

قابلیت های دریچه چهارگوش سقفی

  • توزیع یکنواخت هوا بصورت افقی
  • جنس قاب و پره از آلومینیوم مرغوب تولید می شود.
  • قابلیت ساخت در ابعاد مختلف
  • قابلیت ساخت به صورت 1 تا 4 طرفه
  • قابلیت نصب انواع دمپرهای پشت دریچه‌ای چهارگوش (موازی و متقابل)

موارد مصرف

  • خانگی، اداری، رستوران ها، هتل ها و بیمارستان ها
  • محل نصب: سقف
  • معمولا به منظور هوای رفت و در مواردی برای هوای برگشت مورد استفاده قرار میگیرد.

مشخصات فنی قابلیت های دریچه چهارگوش

رنگ دریچه های سقفی چهارگوش سفید ۹۰۱۶ نیمه مات می باشد. جنس رنگ از نوع کوره ای الکترو استاتیک با پوشش حداقل ۸۰میکرون و حداکثر ۱۲۰میکرون می باشد. البته امکان پوشش دهی بالاتر در دریچه ها (تا۲۵۰میکرون) وجود دارد اما معمولا نیازی به پوشش دهی بالاتر نیست مگر اینکه دریچه در مکان و شرایط آب و هوای خاصی قرار باشد نصب گردد. یکی دیگر از مزیت های شرکت پخش نیرو نسبت به تولید کنندگان دیگر این است که این شرکت آمادگی دارد تا طبق رال رنگ بسته به محل نصب رنگ دریچه ها را تغییر دهد.

طریقه نصب دریچه چهارگوش سقفی نیز بدین بصورت است که جای پیچ در روی قاب تعبیه می گردد و نصاب با پیچ خودکار محصول را روی محل نصب فیکس می کند.

مشخصات دریچه سقفی چهارگوش

 

 

به این مطلب امتیاز بدهید

5 / 5. 4

اولین نفر امتیاز بدهید

امتیاز بدهید
4.8/5
دسته بندی: , نوع محصول:
نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دریچه سقفی چهارگوش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
//